کد خبر: ۲۷۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 06 August 2016


رئیس کل دادگستری استان البرز بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های قضایی در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد فاضلیان صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای استان البرز توسعه زیرساخت‌های قضایی است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: استان البرز با داشتن با توجه به مهاجرپذیر بودن نیازمند توجه بیش از پیش مسؤولان است و باید به این مهم توجه شود که پیشگیری از مشکلات اجتماعی در سایه توجه بیشتر به جامعه امکان پذیر است.

فاضلیان با بیان اینکه در حال حاضر هفت کانونی که در حاشیه شهرها شکل گرفته و ‌کانون اصلی جرم و بزه در البرز را شکل داده‌اند، افزود: شیوه اجرای مسکن مهر بسیار ایراد داشت که با افزایش جمعیت، ‌امکانات ورزشی، بهداشتی و خدماتی پیش‌بینی نشده بود و در آینده می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای استان به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی بدون بدون زیرساخت‌های زیست محیطی، موقعیت اسفباری دارد، افزود: زمین‌خواری در البرز به شکل تغییر کاربری و تجاوز به حریم رودخانه، ‌هزینه سنگینی برای حاکمیت داشته است و متأسفانه در طول سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای در حوزه زیرساخت‌ها نه از طرف قوه قضاییه شده است، و نه از سوی دولت.

فاضلیان ادامه داد: ما توقع داریم قوه قضائیه،‌ امکانات بیشتری را در اختیار استان البرز قرار دهد، زیرا البرز استانی نوپا با امکانات شهرستانی بوده است.

رئیس دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: اگر امکانات از این به بعد هم برابر توزیع شود البرز باز هم از سایر استان‌ها عقب خواهد ماند.

فاضلیان با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم با همت همه دستگاه‌ها در استان البرز به حرمت درآمده است،‌ اظهار داشت: در موضوع تکدی‌گری،‌ دیگر شاهد حضور متکدیان پاکستانی و خارجی در سطح شهر نیستیم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز مشاوره خانواده نیز از دستاوردهای مثبت معاونت پیشگیری از وقوع جرم، در سال‌های اخیر است، بیان داشت: در سرقت مستوجب تعزیر که در کشور آمار نگران‌کننده‌ای دارد، نیز در این استان شاهد روند کاهشی این جرم هستیم.

فاضلیان همچنین به موضوع طلاق اشاره کرد و گفت: در موضوع طلاق توافقی نیز از استان‌هایی هستیم که این روند با کاهش 15 درصدی پرونده‌های ورودی مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار