امام جمعه شهر آبیک فلسفه دهه کرامت را الگوپذیری از سبک زندگی امام رضا(ع) بیان کرد.
کد خبر: ۲۷۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 06 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی صبح امروز در دیدار خادمان حرم رضوی به همراه فرماندار آبیک و جمعی از مسؤولان این شهرستان در دفتر امام جمعه شهر آبیک اظهار کرد: امام رضا(ع) پیش از تبعید از شهر و زادگاهش به شهر مرو فرمان داد که مراسم عزاداری برگزار کنند.

وی افزود: زمانی که علت عزاداری را از امام رضا(ع) جویا شدند، فرمود، چرا که دیگر به زادگاهم باز نمی‌گردم.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: مهم‌ترین رسالت و وظیفه خطیری که امام رضا(ع) انجام داد، تبلیغ و تثبیت ولایت بود.

موسوی اضافه کرد: امام رضا(ع) در حدیثی سلسه‌الذهب پس از اینکه فرمود، «لا اله الا الله» دژ محکم خداوند است، شرط ورود در خانه امن خدا را پذیرش امامت خود ذکر کرد که با این فرمایش امام، مأمون و عباسیان خلع سلاح شدند.

وی خاطرنشان کرد: روشن‌ترین مصداق خدمت جاروکشی حرم امام رضا(ع) است که ملائکه درگاه الهی نیز جاروکش‌ترین موجودات محسوب می‌شوند.

امام جمعه شهر آبیک اذعان کرد: امام رضا(ع) در حدیثی فرمود است، «هر کس در غربت مرا زیارت کند من هم او را در غربت و سه جا یعنی زمان احتضار، شب اول قبر و سر پل صراط او را زیارت می‌کنم.

موسوی افزود: زمانی که امام رضا(ع) ولیعهد بود عده‌ای 60 بار درخواست ملاقات امام را کردند ولی ایشان اجازه نداد و برای بار آخر به نزد امام آمدند و گفتند اگر به شهرمان برگردیم و مردم بگویند با امام ملاقات کردیم شرمنده و خجالت‌زده می‌شویم، ما شما را دوست داریم که امام فرمود شما ما را دوست دارید ولی از شیعیان واقعی نیستید.

وی ادامه داد: باید به صورت عملی سعی کنیم شیعه و دوستان امام رضا(ع) باشیم.

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: سفر خادمان رضوی در قالب زیر سایه خورشید، مورد تأیید بنده و مردم شهر آبیک است و از اینکه با حضورشان عطر امام رضا(ع) را در این شهر افکندند، تشکر می‌کنم.

موسوی خاطرنشان کرد: فلسفه دهه کرامت، الگوپذیری از سبک زندگی امام رضا(ع) است که ساده‌زیستی از ویژگی زندگی این امام همام بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار