مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین با ۴۰ میلیارد ریال بزودی آغاز می شود.
کد خبر: ۲۷۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 05 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حمیدرضا خانپور روز پنجشنبه در بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی کاسپین اظهارداشت: عنلیات اجرایی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تا دوماه آینده با انتخاب پیمانکار آغاز خواهد شد.

خانپور گفت:با افتتاح و فعالیت تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین که حجم خروجی فاضلاب صنعتی آنها افزایش یافته، طراحی اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب در راستای حمایت از صنایع کوچک و واحدهای مستقر در شهرک صنعتی در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با اجرای این طرح مشکل فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین برطرف خواهد شد.

وی افزود: آلودگی های زیست محیطی تمام واحدهای صنعتی کنترل می شوند و قبل از احداث تصفیه خانه ها طبق ضوابط شهرکهای صنعتی دفع پساب واحدهای صنعتی برعهده واحدهای صنعتی است.

خانپور تصریح کرد: برای اینکه واحدهای صنعتی به شبکه فاضلاب متصل شوند باید برخی آیتم ها را رعایت کنند و اگر میزان آلایندگی پساب برخی از واحدها از استاندارد مندرج در قرارداد بیشتر شود این صنایع باید اقدام به نصب سیستم پیش تصفیه کنند تا به حد استاندارد لازم برسند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی و متولی حمایت از صنایع کوچک استان با اشاره به استقرار واحدهای آلاینده در شهرکها و نواحی صنعتی گفت: واحدهای صنعتی دارای آلایندگی زیاد به هیچ وجه در داخل شهرکها و نواحی صنعتی اجازه استقرار ندارند و واحدهای تولیدی نبایستی به محیط داخلی شهرک و سایر واحدهای مستقر آسیب زیست محیطی برسانند.

در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب شهرکهای صنعتی کاسپین، لیا و حیدریه احداث شده و به بهره برداری رسیده و احداث تصفیه خانه های شهرک صنعتی خرمدشت، آراسنج و الحاق پارک صنعتی به شهرک صنعتی لیا در آینده در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار