همزمان با هفته خبرنگار، نمایندگی خانه مطبوعات و خانه فرهنگ به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر با حضور نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
کد خبر: ۲۷۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 04 August 2016
 همزمان با هفته خبرنگار، نمایندگی خانه مطبوعات و خانه فرهنگ به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر با حضور نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در این آیین گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر با این حرکت اقدامی بسیار زیبا آفریدند که جای تقدیر و ستایش است.

محمدابراهیم الهی تبار اظهار کرد: مسئولان این شهرستان به نوعی یک حرکت جدیدی را در استان برای تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر ابداع کردند که امیدواریم سرلوحه ای باشد برای کسانی که می خواهند جامعه ای با نشاط داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای توسعه شهر به شهرداری و شورای اسلامی شهر کمک شود، افزود: موقوفات ملایر یکی از ظرفیت های بسیار خوب این شهرستان است که تمام هدف و انگیزه واقف در جهت توسعه و پیشرفت شهر بوده است.

وی ادامه داد: اگر به واسطه افراد خیر و نیکوکار به سواد، دانش و آموزش پرداخته شده، برای این است که مردم در رفاه باشند و امروز نیز باید هدف اینگونه باشد و چنین مسیری طی شود.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان نیز بیان داشت: اقدام شهرداری، شورای اسلامی شهر ملایر و مسئولان این شهرستان در راه اندازی خانه فرهنگ و سرای اهل قلم جای تحسین دارد و باید الگویی برای سایر شهرستان های استان باشد.

محمدرضا عارف بر لزوم رعایت صداقت و سلامت قلم تاکید کرد و افزود: ما به عنوان میراث دار و کسانی که در این زمینه قلم می زنیم، باید حرمت قلم را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: امر مهمی که می تواند ما را در این عرصه حساس حفظ کند، صداقت عمل و سلامت قلم است که خداوند نیز به آن قسم یاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این صداقت و سلامت در قلم می تواند جریان سازی، بستر سازی و فرهنگ سازی کند و جامعه را به سمت و سوی پیشرفت و توسعه هدایت کند.

عارف همچنین به اخذ مجوز نشریه جدید این شهرستان با عنوان نشریه سفیر که متعلق به شهرداری ملایر است، اشاره و ابراز امیدواری کرد: با حمایت و عنایت ویژه مسئولان آینده بسیار روشنی را برای مطبوعات ملایر شاهد باشیم و بتوانیم سهم این شهرستان را از کشور بگیریم.

وی خواستار ارتقای تجهیزات خانه مطبوعات ملایر از سوی مسئولان این شهرستان شد و بیان کرد: حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مکمل این اقدام شایسته است و امیدواریم در راستای این کمک ها به مشکلات و مابقی خواسته های اهالی قلم و رسانه جامه عمل پوشانده شود.

عارف خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: اهالی مطبوعات و رسانه باید رسالت خود که اطلاع رسانی صادقانه است، سرمشق و سرلوحه کار قرار دهند و از این استقبالی که در راه اندازی خانه مطبوعات ایجاد شده، در راستای تعالی و پیشرفت شهرستان استفاده کنند.

خانه فرهنگ و سرای اهل قلم در ملایر شامل هشت واحد اداری ویژه دفاتر مطبوعات محلی، نمایندگی خانه مطبوعات، انجمن های فرهنگی، ادبی و هنری و خبرگزاری های فعال در این شهرستان است که در مرکز شهر واقع در میدان زندیه مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهرستان ملایر دارای سه نشریه فعال محلی آوای ملایر، فرهنگ ملایر و طلیعه امید است و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار