مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: احداث و بهره‌برداری از یادمان‌های شهدای گمنام در ۸ نقطه از استان آغاز شده که ۱۵ الی ۲۰درصد شهدای گمنام در این نقاط تدفین شده‌اند.
کد خبر: ۲۷۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار شاخص، مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در جلسه ستاد کنگره سرداران و ۳هزار شهید استان که با حضور مسئولین در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ساخت مرکز فرهنگی با تأمین اعتبارات از سوی مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس استان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در سال جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تدفین ۶۰ شهید گمنام در ۲۶ نقطه استان، گفت: احداث و بهره‌برداری یادمان شهدای گمنام در ۸ نقطه از استان آغاز شده  که ۱۵ الی ۲۰ درصد شهدای گمنام در این نقاط تدفین شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با توجه به احداث و کلنگ‌زنی یادمان شهدای گمنام در شهرستان‌های استان تصریح کرد: افتتاح یادمان‌های شهدا در مراکزی مانند دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان، کوهین، اقبالیه، آوج، آبگرم، بویین زهرا، دان اسفهان، شهر صنعتی البرز، بیدستان و شهر قزوین در حال اجرا است.

این مسئول عنوان کرد: چاپ ۵۰ جلد کتاب در خصوص دفاع مقدس در دستور کار است که تاکنون از ۱۵ جلد رونمایی و مابقی نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

طاهرخانی افزود: این طیف کتاب‌ها در نمایشگاه‌های کشوری و استانی، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها در اختیار افراد علاقمند قرار خواهد گرفت و ۱۰ جلد کتاب که بخشی از آن‌ها در حوزه بانوان است نیز با مشارکت شهرداری انجام می‌پذیرد.

وی در خصوص دایره‌المعارف‌های دفاع مقدس گفت: به این منظور شورای علمی راه‌اندازی شده که کار را با شناسایی ۷۰۰ مدخل در ارتباط شهدا و دفاع مقدس آغاز کرده تا  با مشارکت دستگاه ها و دانشگاه ها در عرض ۵ سال ۵ جلد دایره المعارف خروجی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار