مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: دفترچه هم‌نفسان شهدا در این استان تهیه شده است.
کد خبر: ۲۷۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور در نشست ستاد کنگره 3 هزار شهید استان قزوین که به با حضور فریدون همتی استاندار قزوین امشب در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دفترچه هم‌نفسان شهدا در استان قزوین تهیه شده که در همین راستا دوره‌های آموزشی تخصصی برای جمع‌آوری آثار شهدا برگزار شده و این دوره‌های آموزشی تخصصی مداوم است.

وی عنوان کرد: جمع‌آوری آثار شهدای گرانقدر در قالب دو محور آثار مکتوب شهدا و آثار شفاهی شهدا بوده که آثار جمعی شهدا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی استان قزوین جمع‌آوری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: ثبت و ضبط آثار شفاهی شهدا به عنوان تاریخ شفاهی و خاطرات شهدا نیز در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین قرار دارد.

* جمع‌آوری آثار 40 شهید گرانقدر عرصه ورزش در قزوین

محمد مشهدی‌آقایی مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این نشست با اشاره به وجود 62 شهید در عرصه ورزش اظهار کرد: آثار 40 شهید گرانقدر عرصه ورزش با همکاری شهرداری و سازمان بسیج ورزشکاران جمع‌آوری شده و کتاب شهدای ورزشی نیز منتشر می‌شود.

* برگزاری 8 همایش یادواره شهید در قزوین

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: دفتر امور بانوان استانداری قزوین با همکاری سازمان بسیج جامعه زنان اقدام به شناسایی و جمع‌آوری آثار شهدا از مادران و همسران شهدا کرده است.

مریم بیدخام تصریح کرد: 3 جلد کتاب در قالب 16 شهید زن استان قزوین، شهید شاخص کشور شهیده رقیه رضایی و رمانی از ایثارگری خانواده شهدا تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی 33 امدادگر زن و برگزاری 8 همایش یادواره شهید در استان قزوین نیز از اقدامات اجرایی است.

شهریار پرهیزگاری معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد استان قزوین نیز در این نشست از برپایی نمایشگاه، تولید محتوای فیلم و عکس، تهیه کتاب و جمع‌آوری مستندات از شهدا در این استان خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار