فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با تلاش ماموران پلیس و مشارکت مردم وقوع انواع جرائم در استان قزوین ۲۶ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۷۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سردار مهدی محمودی در چهاردهمین همایش رؤسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاههای فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: این همایش با هدف تحلیل وضعیت امنیتی و جرائم استان، ارزیابی عملکرد یک ساله، شناسایی نقاط ضعف و قوت، شناسایی راهکارهای مناسب و به روز رسانی و اشتراک گذاری آموزش ها برگزار شده است.

وی افزود: استان قزوین با موقعیت ویژه جغرافیایی به عنوان کمربند پایتخت و محور مواصلاتی هشت استان است و با توجه به جمعیت دانشجویی، کارگری و اتباع بیگانه باید کنترل جرائم در آن با دقت بیشتری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در سال ۹۱ با افزایش ۴۸ درصدی جرائم روبرو بودیم که با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی توانستیم میزان جرائم را در سال ۹۲ به میزان ۲۸ درصد و در سال ۹۳ به ۱۴ درصد کاهش دهیم.

وی اضافه کرد:همچنین در سال گذشته میزان جرم در استان به ۱۷ درصد کاهش یافت و در چهار ماه امسال هم با کاهش شش درصدی توانستیم به طور میانگین در یک سال گذشته جرائم را ۲۳ درصد کاهش دهیم.

محمودی بیان کرد: متاسفانه در ماههای اخیر شاهد افزایش سرقت از منزل و کیف قاپی بودیم که مهمترین علت آن مشکلات اقتصادی و بیکاری و اعتیاد است.

وی تصریح کرد:ارزیابیها نشان می دهد ۷۵ درصد دستگیرشدگان را مجرمان بیکار و برخی زندانیان آزاد شده تشکیل می دهند که باید در این زمینه تدبیر لازم صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین در خصوص افزایش کشفیات کالای قاچاق هم گفت: با کشف ۳۲۳ درصدی کالای قاچاق و ۶۵ درصدی مواد مخدر میئتوان گفت استان قزوین به دلیل قرارگرفتن در جاده ترانزیت وضعیت حساسی دارد و به عنوان محور ترانزیتی قاچاق است که با اقدامات انجام شده شاهد کاهش تجاوز به عنف، سرقت و قتل بوده ایم.

امنیت استان قزوین قابل قبول است

محمودی یادآورشد: استان قزوین وضعیت قابل قبولی در زمینه امنیتی دارد اما تا شرایط مطلوب فاصله داریم که با ارتقاء دانش و مهارت و اخلاق حرفه ای تلاش می کنیم تا ضریب امنیتی استان همچنان هر سال افزایش یابد.

وی مشارکت مردم را عامل مهم موفقیت در کار دانست و اظهارداشت: به دلیل گستردگی کارها نیروی انتظامی به تنهایی قادر به تامین امنیت پایدار نیست و همه دستگاهها و مردم نیز باید خود را در ایجاد امنیت موثر و سهیم بدانند و در کارهامشارکت کنند.

فرماندهی انتظامی استان قزوین در خصوص موفقیت های کسب شده در سالهای اخیر هم گفت: کسب رتبه برتر حفظ قرآن در بین ۵۷ رده کشوری، کسب ۳ رده رتبه اول کشور، ۳ رده رتبه دوم کشور و ۵ رده رتبه سوم کشور در زمینه تحقیقات، حفظ بیت المال، کاهش ترافیک و مبارزه با جرائم خاص بیانگر تلاش های خوب انجام شده و ظرفیت های استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار