رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال تولید گندم حدود ۳۰۰ هزار تن است که تاکنون ۲۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.
کد خبر: ۲۷۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 02 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، نیازعلی ابراهیمی‌ پاک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار کرد: امسال خرید ۲۵۰ هزار تن را در برنامه خود داریم که تاکنون ۲۱۵ هزار تن خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال تولید گندم حدود ۳۰۰ هزار تن است افزود: سال گذشته ۱۵۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم و امسال نسبت به سال گذشته در خرید گندم ۴۵ درصد رشد داشتیم.

ابراهیمی‌پاک با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۴-۹۵ بیان داشت : طبق مصوب دولت  قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی برای امسال ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۶۸ ریال تعیین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به موانع مالی که دولت با آن مواجه شده و حدود ۱۵ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: قیمت ۲۱۵ هزار تن گندم خریداری شده بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان است که تا به امروز ۱۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی به سطح زیر کشت گندم اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۵۰ هزار هکتار گندم آبی و بیش از ۹۲ هزار هکتار گندم دیم در استان کشت شده است.

ابراهیمی‌پاک افزود: با توجه به سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف آب، سطح زیر کشت گندم آبی در استان از ۶۶ هزار هکتار به ۵۰ هزار هکتار کاهش پیدا کرد که خوشبختانه با به توجه کاهش ۱۶ هزار سطح هکتار زیر کشت گندم آبی اما ۴۵ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در استان قزوین سعی کردیم در زمینه تولید گندم با مراقبت‌های صورت گرفته، کوددهی مطلوب و مصرف بذر گواهی شده، بهره‌وری را بالا ببریم که البته شرایط جوی مناسب نیز در این مقوله سهیم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار