فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین علت وقوع بسیاری از جرائم نظیر سرقت و کیف قاپی را شرایط نامناسب اقتصادی و بیکاری عنوان کرد.
کد خبر: ۲۷۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 02 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سردار مهدی محمودی روز چهارشنبه در چهاردهمین همایش روسا و فرماندهان کوپ استان قزوین که در مرکز فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این نشست تحلیل آخرین وضعیت امنیتی و جرائم و ارزیابی عملکرد یک ساله ناجا در استان، شناساسی نقاط قوت و ضعف، شناسایی راهکارهای ارتقای امنیت، به روز رسانی و مروری بر آموزش ها و اشتراک گذاری ایده ها است.
وی ادامه داد: استان قزوین از ویژگی های خاص جغرافیایی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری برخوردار بوده و نزدیکی آن به پایتخت و محل ارتباطی با 8 استان کشور نیز از جمله مزیت های دیگر استان به حساب می آید.
به گفته وی، این استان همچنین به لحاظ مهاجر پذیری، شناور بود جمعیت کارگری و دانشجویی آن و نیز وجود اتباع بیگانه، کنترل جرائم و موضوع های مختلف امنیتی خاصی را ایجاد کرده که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.
سردار محمودی ادامه داد: با این وجود مشکلات اجتماعی موجود، رشد 48 درصد جرائم و سرقت در سال 91 این استان به 17 درصد در سال گذشته و 6 درصد در چهار ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی 75 درصد علت وقوع برخی جرائم مانند سرقت و کیف قاپی را بیکاری و شرایط نامناسب اقتصادی دانست و گفت: مسئولان عالی اجرایی کشور در این رابطه باید اقدام های موثر و پایداری را به وجود آورند.
وی در ادامه به کشف 323 درصدی کالاهای قاچاق و 65 درصدی موادمخدر در استان اشاره و یادآور شد: این در حالی است که استان قزوین در رابطه با وقوع جرائم تجاوز به عنف، شرارت و قتل نیز با کاهش های چشمگیری روبرو بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار