سرپرست سازمان پارک های و فضای سبز شهرداری قزوین، از تجهیز و نوسازی باریگاه و بوستان های شهر خبر داد .
کد خبر: ۲۷۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 01 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین، محمد صادق مظفری افزود: با توجه به استقبال زیاد شهروندان از بوستان ها و به منظور ارتقای سطح کیفی بازیگاه بوستان ها و افزایش سطح ایمنی و سلامت کودکان، کف پوش و وسایل بازی موجود تجهیز و نوسازی می شوند.
وی اظهار داشت: جمع آوری وسایل بازی آهنی و غیر ایمن و جایگزینی آن با وسایل پلی اتیلن و استاندارد، تعویض بخش های تخریب شده وسایل بازی پلی اتیلن، شناسایی و رفع خطر از بسترهای ایجاد خطر، تعویض و نصب فوم گرانوله از جمله برنامه های در دست اقدام برای نوسازی و تجهیز بازیگاه بوستان ها می باشد.
وی ادامه داد: جهت حفظ ایمنی و سلامت کودکان، نصب کف پوش گرانوله و ایمن سازی بستر بازیگاه در دست اقدام است که این کفپوش ها، پلیمری و از مواد لاستیکی مقاوم در برابر عوامل طبیعی استو دارای مقاومت بالا و ایمنی بیشتری می باشند.
این مسئول یاد آور شد: مرحله اول طرح تجهیز و نوسازی بازیگاه ها در بوستان های دانشجو، پامچال و نرگس (بانوان) اجرایی می شود.
سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین در ادامه از طرح ساخت لانه پرندگان شهری بر روی درختان بوستان های قزوین خبر داد و گفت: جانمایی و نصب لانه برای پرندگان شهری برای نخستین بار توسط یک هنرمند خوش ذوق در محوطه بنای تاریخی کلاه فرنگی انجام شد و سپس شهرداری در بوستان ملت و پس از آن در بوستان ملاخلیلا اجرا کرد.
مظفری با اشاره به اینکه طرح ساخت لانه پرندگان با هدف حفظ پرندگان شهری و آشیانه سازی برای آنها انجام شده است، افزود: بوستان ها یکی از مکان های مناسب برای حضور پرندگان است از اینرو درصددیم تا ضمن فراهم سازی شرایط مناسب برای لانه گزینی آنها بر روی درختان بوستان های شهری، شهروندان نیز از صدای دلنشین پرندگان بهره مند شوند.
مظفری تصریح کرد: با آغاز فصل تابستان شاهد حضور چشمگیر شهروندان در بوستان های شهر به منظور گذراندن بخشی از اوقات فراغت هستیم، بنابراین تمام تلاش همکاران ما در سازمان پارک ها این است که با بهره گیری از تمام توان، خدمات خوب و شایسته ای به شهروندان ارایه شود.
مظفری با بیان اینکه اجرای طرح محلول پاشی درختان فضای سبز شهر قزوین اثربخش بوده است، اضافه کرد: طرح حیاتی محلول پاشی درختان فضای سبز شهر قزوین با هدف پیشگیری از خشکیدگی، تیمار و رفع فوری کمبودهای غذایی درختان موجود در حاشیه فضای سبز معابر شهر قزوین انجام شده است.
وی با بیان اینکه عملیات محلول پاشی با استفاده از ترکیبات ازت، پتاس، فسفر و عناصر میکرو، در طی مدت دو هفته انجام شده، افزود: با گذشت حدود یک ماه از اجرای این طرح، تاثیرات مثبت آن در شادابی و سرسبزی درختان نسبت به دوره مشابه در سال قبل مشهود است.
سرپرست سازمان پارک ها با اشاره به اینکه بدون احتساب بوستان ملی باراجین و تنها در شهر قزوین حدود 80 هزار اصله درخت وجود دارد، بیان کرد: نگهداری از این تعداد درخت نیازمند تامین آب و مواد غذایی مورد نیاز است که اجرای آن موجب جذب فوری مواد غذایی از طریق اندام های گیاهی و به ویژه برگ ها شده و مانند سرم در اسرع وقت اثر می کند.
مظفری، ضمن مفید و نتیجه بخش خواندن این طرح اظهارداشت: طرح حیاتی محلول پاشی، خرداد ماه سال جاری انجام شده و برای رسیدن به نتیجه مطلوب در طی عملیات گیاه درمانی، از چندین نمونه کود برای تغذیه فوری درختان استفاده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار