معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بر بکارگیری مکانیزهای لازم برای کنترل قیمت مرغ در بازار تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 01 August 2016
به گزارش  تابناک به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس رضا رحیمی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، خواستار توجه اعضای ستاد تنظیم بازار استان در بررسی عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر و بررسی تدوین راهکارهای مناسب جهت کنترل قیمت مرغ و ساماندهی این مواد غذایی به بازار مصرف شد. 
وی همچنین بر کنترل قیمت مرغ و توزیع منجمد دولتی در سطح فروشگاه ها و به صورت سیار در نقاطی مشخص شده در سطح شهر کرمانشاه و دیگر شهرها با قیمت مصرف کننده هر کیلو 5200 تومان تاکید کرد.
وی گفت: دستگاه های ذیربط باید با تدوین برنامه ای ویژه و طراحی مکانیزمی خاص از افزایش هرگونه قیمت که تحمیل مشکلات بر قشر مصرف کننده را به دنبال دارد ، جلوگیری کنند و در این زمینه قاطعیت و جدیت داشته باشند.
مهندس رحیمی بیان داشت: کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ و همچنین تامین مرغ منجمد برای اقشار ضعیف و کم درآمد با نگاه عدالت محور باید در دستور کار و پیگیری دستگاه های ذیربط قرار داشته باشد و از افزایش قیمت ها که مشکلات مصرف کننده و تولید کننده را به دنبال دارد ، جلوگیری شود زیرا در این مسیر تنها دلالان و واسطه گران سود خواهند برد.
وی تصریح کرد: باید با تدبیر و برنامه ریزی صحیح از واردات کالاهای قاچاق که سلامت و بهداشت مردم را دچار مشکل می کند و  از سوی دیگر  به تولید داخلی ضربه می زند جلوگیری شود بنابراین انتظار داریم در سالی که به نام "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" نامگذاری شده است با همت و تلاش همگی در راستای حمایت از تولید کننده داخلی گام های مهمی برداشته شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه توجه به تولید مرغ با نگاه صادرات به بازار عراق را تاکید کرد و گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه در حال حاضر از ظرفیت های خوبی در بخش مرغداری و تولید مرغ برخوردار است که با طراحی مکانیزم و استراتژی های مشخص می توان ضمن تامین تولید داخلی به بازار عراق هم توجه داشت و بازار مناطق کردنشین این کشور را تامین کرد لذا جهادکشاورزی به همراه صنعت و معدن و بخش خصوصی و اتحادیه مرغداری این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.
وی گفت: این گروه تیمی باید نیاز، سلیقه و نوع بسته بندی برای صادرات به کشور عراق را در زمینه تولید مرغ مورد شناسایی قرار دهد.
وی همچنین بهینه سازی مصرف سوخت مرغداری ها را با هدف کاهش هزینه های تولید این واحدها مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران و مسئولین ذیربط باید همواره دغدغه تامین مایحتاج واحدهای تولیدی و جلوگیری از افزایش قیمت ها برای مصرف کنندگان را داشته باشند.
مهندس رحیمی همچنین با اشاره به افزایش قیمت شکر نیز گفت: تامین این کالای ضروری موردنیاز مردم باید با نرخ مصوب دولتی و برنامه ریزی برای توزیع گسترده آن در بین فروشگاه های استان به منظور کاهش قیمت و تنظیم بازار مصرفی خانواده های استان در دستور کار اعضای این ستاد قرار گیرد و دستگاه ذیربط نسبت به گرفتن سهم استان از مرکز با نرخ مصوب دولتی برای توزیع در استان تلاش نماید. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار