رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: با توجه به افزایش بی سابقه دمای هوا و احتمال بروز بیماری لمپی اسکین، سم رایگان در روستاهای محروم بوئین زهرا توزیع شد.
کد خبر: ۲۶۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 01 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی مهرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان بویئن زهرا با هدف کمک به دامداران روستاهای محروم منطقه، اقدام به توزیع رایگان سم در این روستاها کرد.

وی افزود: با توجه به افزایش بی سابقه دمای هوا و احتمال بروز بیماری لمپی اسکین و سایر بیماری هایی که از طریق انگلهای خارجی مانند کنه و مگس های خونخوارو ... منتقل می شوند، لزوم مقابله با انگل های خارجی در برنامه اصلی این اداره قرار گرفته است که توزیع کتنرل شده سم در روستاهای محروم و در معرض خطر، از جمله این اقدامات است.

مهرزاده در خصوص بیماری لمپی اسکین گفت: با همکاری بخش خصوصی بیش از ۲۹هزار راس دام سنگین تاکنون واکسینه شده اند که  با این حال ورود دام جدید واکسینه نشده و همکاری نکردن برخی از دامداران در انجام گسترده واکسیناسیون باعث شده است تا احتمال بروز بیماری همچنان وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: تجربه دو سال اخیر ثابت کرد، دام هایی که علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شده بودند، نسبت به این بیماری مصونیت خوبی داشتند؛ لذا واکسیناسیون دامها حائز اهمیت بوده و به دامدارانی که به هردلیل تا کنون موفق به انجام واکسیناسیون نشده اند توصیه می شود نسبت به هماهنگی برای انجام واکسیناسیون اقدام کرده و در صورت خرید دام، از واکسیناسیون دامها علیه بیماری تب برفکی و لمپی اسکین اطمینان حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار