معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از برگزاری نخستین همایش ملی ابن‌سینا در روز همدان خبر داد
کد خبر: ۲۶۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 31 July 2016
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از برگزاری نخستین همایش ملی ابن‌سینا در روز همدان خبر داد و گفت: نیازمند تلاش‌های همگانی برای گرامیداشت هرچه بهتر روز همدان و مقام شامخ بوعلی‌سینا هستیم.

به گزارش ایسنا، محمدابراهیم الهی‌تبار یکشنبه 10 مردادماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت روز همدان، با بیان اینکه همدان مهد تاریخ و تمدن است، اظهار کرد: در روز یکم شهریورماه مصادف با روز همدان، باید تمام خوبی‌ها و جلوه‌های همدان را بر همگان متجلی کنیم.

وی تصریح کرد: روز همدان مصادف با میلاد بوعلی‌سینا بوده که یکی از نمادهای اسلامی در عرصه بین‌الملل است و ظرفیت بزرگی برای توسعه شهر و استان همدان محسوب می‌شود.

الهی‌تبار افزود: مجموعه گردشگری استان و شهرستان هم باید از این روز غافل نباشند و در شناساندن همدان در بُعد ملی و فراملی همکاری کنند.

وی تاکید کرد: البته حجم ورود  گردشگران به استان در ایام تعطیلات بی‌نظیر بوده که این امر نشان از شناخته شدن همدان بر همگان است.

الهی‌تبار با بیان اینکه همدان ظرفیت خوبی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: پیشرفت گردشگری استان می‌تواند در بالا بردن درآمد استان و توانمند کردن اقتصاد مردم موثر واقع شود.

برنامه‌های اجرایی در روز همدان شاد و پرمحتوا باشد

معاون استاندار همدان گفت: برنامه‌هایی اجرایی در روز همدان باید شاد و پرشور و نشاط و همواره پرمحتوا و مفید باشند.

وی با بیان اینکه فرآیند تمامی فعالیت‌های شهرداری باید در روز همدان متجلی شود، به برنامه ادای احترام دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته پزشکی به مقام بوعلی‌سینا در روز تولد این شیخ اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم وزیر بهداشت نیز در این مراسم حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه همدان در بخش گیاهان دارویی ید طولانی در تاریخ دارد، افزود: امسال نخستین همایش ملی ابن‌سینا تحت عنوان گیاهان دارویی و طب سینوی در سالن همایش‌های علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت انجمن‌های ادبی و هنری استفاده شود، گفت: رویکرد مجموعه هنری به استان همدان مثبت شده است.

الهی‌تبار به جشنواره فیلم نوجوان اشاره کرد و یادآور شد: ورود این جشنواره به همدان نشان داد که همدان دارای ظرفیت‌های زیادی است که می‌توان از آن بهره برد.

وی به بهره‌گیری از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید تشکل‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد را در بخش فضای مجازی فعال کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار