دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به اینکه بیشترین جرایم در سال گذشته در استان قزوین مربوط به پرونده‌های ورودی مرتبط با سرقت بوده اما با برنامه‌ریزی صحیح میزان پرونده حقوقی در زمینه سرقت 18 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۶۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 30 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در دادسرای قزوین 49 روز است که نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته و همچنین از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشترین جرایم در سال گذشته در استان قزوین مربوط به پرونده‌های ورودی مرتبط با سرقت بوده اما با برنامه‌ریزی صحیح میزان پرونده حقوقی در زمینه سرقت 18 درصد کاهش داشته است.

افزود: 50 درصد از تصمیمات قوه قضائیه در برخورد با پرونده‌های ورودی در قالب اقدامات فرهنگی، اصلاحی و پیشگیرانه بوده و رسیدگی روزانه در دستور کار قرار دارد و در این زمینه معاونت فرهنگی در قوه قضائیه تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: نگاه پیشگیرانه و برخوردی سبب کاهش آمار پرونده‌های حقوقی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی امروزه از طریق ماهواره و فضای مجازی در جامعه دامن می‌زند، عنوان کرد: امید است با افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم و اجرای هرچه بیشتر و بهتر قانون شاهد کاهش پرونده‌های قضایی در استان قزوین باشیم.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های ورودی به دادسراهای استان قزوین تصریح کرد: بیش از 52 هزار و 800 پرونده به دادسرا وارد شده که با توجه به بررسی صورت گرفته تعداد بیش از 51 هزار و 800 پرونده مختومه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان استفاده بیشتر اقشار جامعه از فضای مجازی و آسیب‌های آن خاطرنشان کرد: در حوزه دادستانی واحد رصد فضای مجازی تشکیل شده که دادستانی استان قزوین ضمن شناسایی بیش از یک هزار گروه اشرافیت و تسلط صددرصدی به فضای مجازی دارد.

صادقی نیارکی یادآور شد: استان قزوین در حوزه زمین‌خواری دارای معدل خوبی است و براساس بررسی‌های صورت گرفته سیر نزولی دارد.

وی بیان کرد: مسؤولان استان قزوین با ایجاد فضاهای فرهنگی مطلوب برای نوجوانان و جوانان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند زیرا جوانان سرمایه‌های ملی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار