نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بهتر است به جای آموزش زبان انگلیسی در مهدها و مراکز پیش‌دبستانی و حتی مدارس، زبان مادری تدریس شود.
کد خبر: ۲۶۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 28 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، میرحمایت میرزاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: بعد از گذشت 38 سال از تصویب قانون اساسی ما هنوز منتظر اجرای اصل 15 قانون اساسی و ضرورت تدریس زبان مادری به قومیت‌ها هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری به یادگیری زبان‌های غیرفارسی تاکید دارند و در حالی که زبان مادری مورد غفلت واقع شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بهتر است به جای آموزش زبان انگلیسی در مهدها و مراکز پیش‌دبستانی و حتی مدارس، زبان مادری تدریس شود.

میرزاده ادامه داد: چرا مراکز آموزشی مانند کانون پرورش فکری به دنبال ارائه زبان‌های آلمانی، فرانسوی و ... هستند، در حالی که در همین انگلیسی مانده‌ایم و تدریس زبان‌های مادری هم مورد غفلت واقع شده است.

وی تاکید کرد: مطالبه مردم ما اجرای اصل 15 و تدریس به زبان مادری است، اگر این اصل اجرا شدنی نیست، پس باید از قانون حذف شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به معاون سیاسی وزارت کشور گفت: گرمی کربلای ایران است، در عطش و بی آبی می‌سوزد و امکانات بهداشتی و درمانی کافی ندارد، به طوری که از جاده مناسب و ایمن برخوردار نیست و مردم آن در لب مرز در محرومیت و بیکاری و نبود درآمد روزگار می‌گذرانند.

میرزاده با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در سفر به گرمی که فرمودند هر کس بخواهد محرومیت را ببیند به گرمی سفر کند، تصریح کرد: شاخصی برای توزیع اعتبارات و امکانات در طول سالیان وجود نداشته و ندارد.

وی ادامه داد: به جای آنکه امکانات و اعتبارات در مرکز کشور متمرکز شود، بهتر است در توزیع اعتبارات، استان‌های محروم در اولویت قرار گیرند تا بیشتر از این در نظام اسلامی با بی‌عدالتی در مسیر رشد و توسعه روبه‌رو نشویم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم اقدامات جدی‌تری انجام دهیم تا استان‌های محروم و کم‌‌برخوردار در پنج سال برنامه ششم بتوانند در یک مسیر جهشی قرار گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار