معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: طی سال گذشته 300 هزار خدمت بیمه سلامت از سوی دفاتر پیشخوان دولت استان ارائه شده است.
کد خبر: ۲۶۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 26 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، عباسعلی درافشانی در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت با اشاره به فعالیت حدود 300 دفتر ICT و پیشخوان خدمات دولت در مناطق شهری و روستایی استان بر اهتمام دستگاه ها در برون سپاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان بخش خصوصی، تاکید کرد.
وی با بیان اینکه این دفاتر نقش به سزایی در تسهیل و تسریع ارائه خدمت دستگاه های اجرایی به مردم در سراسر استان دارند افزود: متاسفانه برخی از مدیران دستگاه ها در واگذاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان دولت تعلل می کنند که باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای صورت گیرد.
وی ضمن تقدیر از مدیریت خدمات درمانی استان، واگذاری خدمات بیمه سلامت به 17 دفتر در 6 مرکز شهرستان و 7 شهر آبگرم، معلم کلایه، شال، بیدستان، دانسفهان، اسفرورین و ارداق را یادآور و اضافه کرد: در فرآیند طی شده سال گذشته 25 هزار مراجعه کننده به صورت ماهانه و 300 هزار مراجعه کننده در طول یک سال از 17 دفتر محل زندگی خود خدمات بیمه سلامت دریافت کرده اند.
وی این مهم را موفقیت بزرگی در خدمت رسانی دولت الکترونیک به مردم دانست و خواستار استمرار واگذاری و توسعه آن به سایر دفاتر شد و گفت: برخی دستگاه های اجرایی در برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان کارهای بزرگی انجام داده که می توان به دو دستگاه شرکت آب و فاضلاب روستایی و سازمان بیمه سلامت اشاره کرد.
وی ادامه داد: انجمن صنفی دفاتر پیشخوان نیز به عنوان یک تشکل تخصصی باید با ارتقاء زیر ساخت های فیزیکی و نیروی انسانی در دفاتر پیشخوان، کیفیت سرویس دهی خود را بهبود بخشیده و رضایت مشتریان را تامین نماید.
به گفته وی، همچنین با نظارت و کنترل بر نحوه خدمت رسانی اطمینان خاطر لازم را در بین مدیران دولتی و حتی سازمان های غیر دولتی جهت واگذاری خدمات آنها به این دفاتر نیز باید جلب شود.
معاون امور اقتصاد استانداری قزوین اضافه کرد: به زودی فرآیند تولید کارت بهداشت سلامت اصناف توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز به خدمات دفاتر پیشخوان اضافه خواهد شد.
وی افزود: 8 دفتر پیشخوان منتخب استان برای مدت یک ماه به عنوان پایلوت با هدف کوتاه سازی فرآیند صدور کارت بهداشت فعالیت کرده و پس از ارزیابی و در صورت موفقیت، این خدمت در سایر دفاتر پیشخوان استان به صورت گسترده انجام خواهد شد.
درافشانی با اشاره به بهره گیری سیستم بانکی از فناوری خدمات الکترونیک، اضافه کرد: با توجه به شتاب روزافزون شبکه بانکی کشور در امر خدمت رسانی، شهروندان نیز به خوبی از مزایای این امر در کاهش ترافیک، هزینه ها و زمان بهره مند شده اند.
وی در پایان از همه دستگاه های حوزه ICT خواست تا فعالانه به دنبال تحقق دولت الکترونیک و تحقق هدف گذاری دولت در سند توسعه فناوری اطلاعات در سطح کشور و استان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار