فرماندار شهرستان قزوین گفت: مجوز ۵۰ میلیون متر مکعبی برای استفاده قزوین از سد طالقان داده شده است که باید به طور جدی پیگیری شود.
کد خبر: ۲۶۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 25 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین، سید علی موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین بیان کرد: مدیران دستگاه ‌های اجرایی لازم است پروژه ‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ‌اند را ارائه دهند و مانند سال‌ های گذشته الویت اول با آب شرب و کشاورزی شهرستان است .

 

وی ادامه داد: بهترین راه برای تأمین آب مطمئن و سالم شهر ۴۵۰ هزار نفری قزوین به اضافه ۱۰۰هزار نفر دانشجو و ۴۰ هزار افاغنه مجاز و غیرمجاز و کریدور بودن قزوین برای استان و کشور، مجوز ۵۰ میلیون متر مکعبی است که برای استفاده قزوین از سد طالقان داده شده است که باید به طور جدی پیگیری شود.

 

فرماندار شهرستان قزوین افزود: نسبت به سال ۹۴ در اعتبارات ۲۰ درصد افزایش داشته ‌ایم که سال گذشته حدود ۳۳ میلیارد تومان اعتبار شهرستان قزوین بود که ما درخواست بازنگری در فاکتورهای اختصاص بودجه را به شورای برنامه ‌ریزی استان اعلام کرده ‌ایم.

 

وی عنوان کرد: شهرستان قزوین ۵۰ درصد ظرفیت جمعیتی و جغرافیای استان را در بر دارد و از نظر محرومیت هم بخش طارم سفلی جزو بخش‌های کمتر توسعه یافته استان است و بخش‌ های الموت شرقی و غربی نیازمند زیرساخت‌ های مهم و ضروری هستند.

 

موسوی تأکید کرد: باید بیش از ۳۰ درصد از اعتبارات استان برای شهرستان قزوین با توجه به ظرفیت ۵۰ درصدی استان و دارا بودن فاکتورهای ذکر شده اختصاص یابد.

 

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم شهرستان توضیح داد: ۴۰ هزار تن سهمیه خرید گندم شهرستان قزوین بوده که ۵۲ هزار تن گندم تضمینی توسط دولت در شهرستان خریداری شده است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

 

فرماندار شهرستان قزوین گفت: قیمتی که دولت برای خرید تضمینی گندم اعلام کرده یک هزار و ۲۷۰ تومان است که قیمت جهانی گندم ۹۰۰ تومان است که دولت برای حمایت از کشاورزان با قیمت بالاتری خریداری می ‌کند اما تاکید می ‌کنیم در پرداخت پول کشاورزان تسریع شود تا به مخارج خود برسند.

 

وی در ادامه به اوقات فراغت در تابستان اشاره کرد و اظهار داشت: از همه دستگاه‌ های اجرایی مانند ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌ خواهیم امکانات لازم را در اختیار جوانان بگذارند تا تفریحات سالمی داشته باشند و به مسیرهای انحرافی نروند چرا که ما در برابر آنها مسئول هستیم.

 

موسوی عنوان کرد: با توجه به اینکه هفته دولت را در شهریور ماه پیش رو داریم از همه دستگاه‌ه ای اجرایی درخواست می ‌کنیم پروژه‌های قابل افتتاح خود را برای این ایام ساماندهی و آماده کنند.

 

وی به نظارت بر اماکن عمومی عرضه کالا و خدمات مانند رستوران ‌ها و اماکن گردشگری تاکید کرد و افزود: با توجه به تعطیلات تابستانی و حضور گردشگران در استان باید به این موضوع توجه کرد زیرا درآمد حاصل از گردشگری پایدار و اصولی خواهد بود.

 

فرماندار شهرستان قزوین با اشاره به اجلاس جاده ابریشم تصریح کرد: باید محیط شهر برای حضور مهمانان خارجی آراسته شود و مسائلی مانند تکدی ‌گری اتباع خارجی باید ساماندهی و جمع آوری شوند و توانمندی‌ های استان در سطح ملی و جهانی معرفی شود.

 

وی یادآور شد: باتوجه به گرمای شدید هوا از منابع طبیعی، شوراهای اسلامی و مردم روستاها خواستاریم تا در جلوگیری از آتش سوزی علف زارها دقت کنند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار