استاندار قزوین گفت: کارخانه معدن مس طارم در سفر هیئت دولت به استان قزوین افتتاح و به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۶۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی به همراه داود محمدی نماینده مردم شهرستان های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از بخش های مختلف کارخانه مس طارم که در حال ساخت است، بیان کرد: با بهره برداری از این واحد برای 400 نفر به شکل مستقیم و برای یک هزار و 500 نفر نیز به شکل غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود.

 

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم تا این طرح بزرگ صنعتی و معدنی در جریان سفر رئیس جمهوری و دولتمردان به استان مورد بهره برداری قرار بگیرد.

 

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از امکانات و تجهیزات مربوط به این واحد بزرگ صنعتی و معدنی به وسیله متخصصان داخلی تهیه و تأمین شده است، عنوان کرد: با بهره برداری از صنایع مس طارم سفلی این واحد پس از مس سرچشمه کرمان، دومین کارخانه بزرگ تولیدکننده مس کاتدی در کشور خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: این واحد معدنی با تکیه بر دانش و توان مهندسان داخلی بومی سازی شده است که می تواند پایه های اقتصاد مقاومتی را در  بخش طارم به زمین بزند و در سطح اقتصاد ملی تأثیر خوبی به دنبال خواهد داشت.

 

همتی تأکید کرد: تاکنون برای احداث واحد صنایع مس کاتدی طارم سفلی یک هزار و 160 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه صرف شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این واحد صنعتی و معدنی که ساخت آن دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است برای تکمیل شدن به نزدیک به 40 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

 

گفتنی است استاندار قزوین پس از بازدید از این واحد صنعتی و معدنی بر حل موانع پیش روی آن برای بهره برداری تأکید کرده و در این رابطه دستورهای لازم را صادر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار