پس از برگزاری جلسه کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش وجوانان اعلام شد
علت حادثه مسمومیت ١٧ دانش آموز شناگر براساس بررسی به عمل آمده در کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش وجوانان استان البرز کوتاهی و اهمال بخش خصوصی عنوان شد.
کد خبر: ۲۶۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 22 July 2016
جلسه کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش وجوانان در خصوص بررسی علت حادثه مسمومیت ١٧ دانش آموز شناگر با حضور امیر عفراتی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، قدرت ا... شمیرانی سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل، جمعی از مسئولان و کارشناسان واحدهای بازرسی، اماکن و حقوقی و معاونت توسعه امور ورزش در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز برگزار شد.
در این جلسه پس از بررسی همه جانبه، نشت گاز کلر غیر مجاز در اثر کوتاهی و اهمال بخش خصوصی به عنوان دلیل اصلی حاددثه شناخته شد.
در همین راستا با دستور سرپرست اداره کل ورزش وجوانان تا رسیدگی کمیته انضباطی به پرونده تخلفات سرمایه گذار بخش خصوصی، استخرآزادگان پلمب و لغو قرارداد آن از طریق مراجع ذیصلاح در دستور کار اداره حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز قرارگرفت.
همچنین در این نشست از اقدام ٣ دقیقه ای اورژانس جهت انتقال مصدومین و تلاش و صبوری خانواده ها قدردانی شد.
در ادامه نشست با اشاره به تذکرات قبلی اداره کل ورزش و جوانان به استخرها، مقرر شد نسبت به پلمب استخرهایی که از گازهای غیر مجاز کلر استفاده می کنند اقدام شود.
هماهنگی با تربیت بدنی آموزش و پرورش جهت تعویق مسابقات انتخابی دانش آموزان شناگر مسموم شده، از دیگر مسائل مطرح و تصویب شده در این نشست بود.
طی این جلسه با تاکید بر لزوم بررسی بیشتر صلاحیت سرمایه گذاران، با دستورعفراتی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، مدیر، مسئول تأسیسات و ناجیان استخرآزادگان به دلیل اهمال و کوتاهی اخراج و سرمایه گذار بخش خصوصی ملزم به تأمین کلیه هزینه های دانش آموزان و عذر خواهی رسمی از خانواده ها گردید.
شایان ذکر است، مدیران اداره کل ورزش وجوانان استان ازساعت اولیه حادثه مسمومیت دانش آموزان در بیمارستان باهنر حضور یافتند و خوشبختانه تاکنون١٤ نفر از دانش اموزان مرخص و 3 نفر دیگر نیز در حال ترخیص هستند . حال عمومی همه دانش آموزان خوب می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار