استاندار قزوین گفت: دولت تدبیر و امید از آغاز به کار خود همواره به دنبال ارائه آمارهای دقیق، شفاف و واقعی بوده و از دستگاه های اجرایی و خدماتی نیز ارائه چنین آمارهایی را مطالبه می کند.
کد خبر: ۲۶۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 21 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد در خصوص مشاغل خانگی در حوزه صنعت فرش، افزود: باید مشکل سرمایه در گردش واحدهای کوچک در حوزه اشتغال خرد مرتفع و براساس ملاک عدالت محوری که از ویژگی های اقتصاد مقاومتی در کلام مقام معظم رهبری است، به این مقوله توجه شود.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال ارائه آمار دقیق، واقعی و شفاف است، ادامه داد: مردم به آسانی درستی و نادرستی آمار ارائه شده در زمینه اشتغال و به کارگیری نیروها را احساس کرده و از این رو نباید سعی کنیم با گفتن آمارهای غیرواقعی حل مشکلات را از سر خود باز کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم هیچ گاه به دنبال گزارش و آمارهای غلط نبوده و شفافیت و اطلاعات دقیق را از دستگاه های اجرائی نیز مطالبه می کند، اضافه کرد: اگر در زمینه اشتغال خرد در روستاها و شهرها کاری صورت پذیرد به طور قطع مردم آن را احساس کرده و باور آنها برای همکاری با مدیران دستگاه ها و نهادها نیز افزایش می یابد.
استاندار قزوین با تفکیک ایجاد فرصت های شغلی با شغل پایدار، ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان نباید با ادغام این دو موضوع به سوی ارائه آمارهای نادرست و غیرواقعی در زمینه اشتغال پیش روند بلکه باید با تفکیک آنها از واحدهای کوچک و مشاغل خانگی به عنوان پایداری شغل های خرد اجتماعی حمایت کنند.
به گفته همتی، یکی از موفقیت های قابل تقدیر دولت احیا، حفظ کارخانه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی بود که از قبل بنا به برخی دلایل در معرض نابودی و ورشکستگی قرار گرفته بودند.
وی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید هر خانه ای مانند کشور چین به یک کارگاه تولیدی تبدیل شود، افزود: با حمایت از کارگاه های اشتغال خرد و نظارت دقیق و مرتب از آنها می توان مانع خروج بسیاری از منابع ارزی شد.
وی ادامه داد: باید پایه ها و سیاست های حمایتی از چنین کارگاه هایی میان دستگاه ها، موسسه های بانکی و جامعه هدف را مشخص و در چهارچوب یک حرکت موفق و برنامه ریزی شده این موضوع را به سامان برسانیم.
وی با بیان اینکه نباید برای پرداخت تسهیلات به این کارگاه ها آنقدر شرایط ضمانت را سخت کرد که شخص وام گیرنده از دریافت وام صرف نظر کرده و نه آنقدر آسان گرفت که فرد از پرداخت وام خودداری کند، یادآور شد: تشکیل کمیته ای متشکل از معاون امور اقتصادی استانداری، کمیته امداد امام (ره)، نماینده بانک ها و فرمانداران در این رابطه می تواند به بهترین شکل در رفع مشکلات پیش رو اقدام کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: براساس سند اشتغال استان که باید 20 هزار فرصت شغلی در سال 95 ایجاد و نرخ بیکاری نیز به عدد 10 برسد موضوع تحول اشتغال به دستگاه ها در قالب ایجاد فرصت شغلی یا اشتغال پایدار ابلاغ شده است.
مسعود بابائی ادامه داد: جمع فرصت های شغلی ثبت شده در سامانه رصد در استان قزوین سه هزار و 425 مورد بوده که این رقم قابل تاکید و غیرقابل تکرار است.
به گفته وی، آمار یاد شده بیانگر آن است که برای سه هزار و 425 نفر شغل ایجاد شده و از سوی دیگر نیز یک هزار و 946 نفر از سوی کاریابی های غیردولتی سطح استان به کار گماشته شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار