مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری اولین جشنواره ملی عکس قزوین ویژه اجلاس جاده ابریشم خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار تا 31 تیر ماه سالجاری است.
کد خبر: ۲۶۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 21 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سعید وزیری نژاد افزود: ترغیب عکاسان و شهروندان برای عکاسی از موضوعات شهری ثبت عکاسانه زیبایی های حال شهر قزوین، افزایش حس تعلق به شهر و جاذبه های شهر قزوین،استفاده از ظرفیت های عکاسان معاصر و نگاه شهروندان به منظور شناخت نقاط قوت و ظرفیت های شهر قزوین را از جمله اهداف برگزاری اولین جشنواره ملی عکس قزوین می باشد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون شهر به عنوان مهمترین مرکز زیستن بخش زیادی از انسان ها، موضوع عکاسان قرار گرفته و موضوع این جشنواره نیز در همین راستا به زیبایی های شهر قزوین شامل ابنیه های تاریخی، اماکن مذهبی، مناظر طبیعی و تفریحی، سوغات قزوین، شیوه های زندگی اقلیمی و اختصاصی شهر و دست آورد های اخیر شهرداری قزوین می پردازد.
وزیری نژاد افزود: جشنواره ملی عکس قزوین شامل دو بخش اصلی دوربین های دیجیتال و آنالوگ و عکاسی با تلفن همراه است، عکاسان شرکت کننده می توانند عکس هایی که در سال های اخیر(1390-1395) از شهر قزوین به صورت مستند تهیه کرده اند به اولین جشنواره ملی عکس قزوین ارسال کنند.
وی به تشریح شرایط شرکت در جشنواره ملی عکس قزوین پرداخت و گفت: شرکت در این جشنواره هیچ هزینه ای ندارد و حضور در این جشنواره برای تمامی عکاسان سراسر کشور آزاد است.
وزیری نژاد تصریح کرد: پردازش عکس ها باید به گونه ای باشد که محتوای عکس ها تا حد امکان تحریف نشود، تراز نور، رنگ، کنتراست، برش، اعمال یا کاهش گرین، بالابردن وضوح که جنبه اسنادی آثار را از میان نمی برد و این نوع ویرایش کاملا آزاد است وعکس ها می تواند به صورت رنگی و یا سیاه و سفید ارائه شود .
وی اضافه کرد: هر عکاس در بخش اصلی مجاز به ارسال 10 تک عکس و یک مجموعه سه تا هفت عکسی است و عکاسان در بخش عکاسی با تلفن همراه مجاز به ارسال پنچ قطعه تک عکس می باشند،گروه ارزیابی و داوری حداکثر 75 قطعه عکس (مجموعه عکس و تک عکس) را برای نمایشگاه انتخاب می کنند، رقابت در این جشنواره در هر دو شکل ارائه مجموعه عکس و تک عکس در هر دو بخش به صورت یکسان است.
وزیری نژاد افزود: کتاب جشنواره در صورت چاپ شدن با محتوای عکس های برگزیده به همراه آثار منتخب برای تمامی برگزیدگان ارسال می گردد و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین مجاز به استفاده از آثار منتخب با ذکر نام عکاس در برنامه های خود می باشد و عکس های منتخب با ذکر نام عکاس در فضای محیطی شهر و فضای مجازی نشر داده خواهد شد.
این مسئول اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را حضوری به دبیرخانه جشنواره میدان میرعماد، ساختمان ارشاد، انجمن سینمای جوانان قزوین یا از از طریق ایمیل Qazvin.pic@gmail.com) ) ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 33343006-028 و 09301516070 تماس بگیرند،همچنین دربخش تلفن همراه ارسال عکس از طریق تلگرام 09301516070 هم امکان پذیرمی باشد،
وزیری نژاد افزود: جوایز بخش اصلی جشنواره شامل « نفر اول،لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 15 میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 10 میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 5 میلیون ریال جایزه نقدی» و جوایز بخش تلفن همراه« نفر اول: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 5 میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 4 میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 3 میلیون ریال جایزه نقدی» است.
به گفته وی به آثار منتخب از نگاه گروه داوری نیز لوح تقدیر و هدیه ای به ارزش 500 هزار ریال اهدا خواهد شد، در ضمن به یک اثر برگزیده از نگاه شهردار محترم قزوین هدیه ای به رسم یادبود اهدا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تاکید کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 31 تیرماه، داوری و اعلام نتایح مرداد ماه، اختتامیه و اهدای جوایز مرداد ماه و برگزاری نمایشگاه از آثار منتخب شهریور ماه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار