مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شهرک گلخانه ای ۱۰۰۰ هکتاری با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی خارجی در استان احداث می شود.
کد خبر: ۲۶۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 20 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، احمد مستخدمی در نشست با شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی که در باغستان برگزار شد اظهارداشت: به دلیل کاهش شدید منابع آبی و محدودیت در خاک یکی از اولویت ها و استراتژی های مهم وزارت جهاد کشاورزی توسعه فضای گلخانه ای و اجرای سیستم های آبیاری مدرن است.

وی بیان کرد: توسعه گلخانه ها با مزایای ارزشمندی که در کاهش هزینه تولید، مصرف نهاده ها و امکان کشت بدون خاک و افزایش کیفیت محصول دارد امروزه به عنوان یک ضرورت در تامین امنیت غذایی مردم مطرح است و باید در استان قزوین نیز در همین مسیر حرکت کنیم.

مستخدمی تصریح کرد: بیش از سه میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار گلخانه در جهان وجود دارد که این میزان در ایران ۹ هزار هکتار و در استان قزوین ۵۱ هکتار است که نیم درصد گلخانه های کشور را شامل می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: بیش از ۱۰۰ هکتار فضای گلخانه ای در استان طرح توسعه پیش بینی شده که امیدواریم امسال بتوانیم آن را اجرا کنیم.

وی گفت: در شهر قزوین ۲۰ هکتار، البرز ۱۸ هکتار، تاکستان ۲۵ هکتار، بویین زهرا ۱۵ هکتار، آبیک ۲۵ هکتار و آوج ۵ هکتار توسعه گلخانه در برنامه پیش بینی شده که برای عملیاتی شدن آن اقدام می کنیم.

مستخدمی اضافه کرد: برش استانی و سهم تعیین شده برای توسعه گلخانه در استان در یک سال ۲۰ هکتار است اما به دلیل استقبال متقاضیان و ظرفیت و استعداد موجود آمادگی داریم تا ۵ برابر این میزان را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: ۹۵ هکتار از احداث گلخانه در مرحله بررسی بانکهاست که با رفع موانع قابل اجراست و ۱۰۰ هکتار دیگر نیز در دست بررسی و جذب متقاضی است.

ایجاد شغل برای ۱۰۰۰ نفر در گلخانه ها

مستخدمی اظهارداشت: در کنار مزیت های زیادی که احداث گلخانه دارد می توانیم با راه اندازی هر واحد گلخانه ۱۰ نفر را مشغول کار کنیم و در رفع بیکاری نقش آفرین باشیم.

احداث شهرک گلخانه ای در تاکستان

وی از تمرکز در ایجاد گلخانه ها سخن گفت و بیان کرد: با پیش بینی زمین مناسبی در منطقه خرمدشت تاکستان برای احداث شهرک گلخانه ای به وسعت ۱۰۰۰ هکتار آمادگی کامل داریم که با تامین ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب و جذب ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری این کار بزرگ در استان می تواند اجرایی شود.

مستخدمی گفت: با جذب سرمایه گذار خارجی مقدمات اجرای این طرح اشتغالزا و اقتصادی در استان فراهم شده و امیدواریم این کار امسال به مرحله عمل برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار