فرماندار شهرستان آوج گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی تجهیزات و امکانات شهرستان آوج در مواجهه با بحران‌های احتمالی به هیچ وجه کافی نیست.
کد خبر: ۲۶۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹ 19 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی‌اکبر سلیمانی در نخستین شورای پدافند غیرعامل که در محل فرمانداری شهرستان آوج برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان آوج حساسیت موضوع پدافند غیرعامل بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش مردمی در حوزه پدافند غیرعامل افزود: در راستای افزایش بنیه دفاعی  عموم مردم در مقابله با بحران‌های احتمالی باید آموزش همگانی پدافند غیرعامل با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

فرماندار آوج با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل مغفول مانده است تصریح کرد: مسئولان باید بیشتر به این موضوع توجه کنند چرا که مدیریت بحران در مواقع حساس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا کمترین آسیب به زیرساخت‌ها وارد شود.

سلیمانی با انتفاد از اینکه چرا شرایط حساس برخی از شهرستان‌ها در تهیه امکانات و تجهیزات لحاظ نمی‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی تجهیزات و امکانات شهرستان آوج در مواجهه با بحران‌های احتمالی به هیچ وجه کافی نیست.

وی همچنین اجرای موضوع پدافند غیرعامل را در حوزه محیط زیست، حملات سایبری، موضوعات امنیتی، اجتماعی و فرهنگی را بسیار مهم دانست و گفت: موضوع پدافند غیرعامل باید در زمینه‌های مختلف به اجرا گذاشته شود.

فرماندار آوج با تأکید بر ضررت پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه و اجرای مانور پدافند غیرعامل گفت: باید برنامه‌ریزی لازم در مواجهه با بحران‌های احتمالی انجام شود به ویژه در حوزه راه باید حوادث جاده‌ای مد نظر مسئولان قرار گرفته و اصلاح هندسی جاده‌ها صورت گیرد.

سلیمانی همچنین بر ضرورت استحکام در ساخت‌ و ساز ابنیه مختلف تأکید کرده و از شهردار این شهر خواست تا اصول ایمنی را در ساخت‌وسازها رعایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار