کارشناس مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: از تیرماه امسال حمل و نقل فرآورده های خام دامی بدون داشتن کد رهگیری و پروانه مالک خودرو در سطح استان انجام نخواهد شد.
کد خبر: ۲۶۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سیاوش معدن پور در جلسه کارگروه قاچاق دام که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی قزوین برگزار شد، افزود: در حال حاضر 549 دستگاه خودور در حمل فرآورده های خام دامی استان فعالیت دارند که دارای کد رهگیری هستند.
وی اضافه کرد: ادامه فعالیت خودروهای دارای کد رهگیری سالانه پس از تائید از سوی اداره های دامپزشکی شهرستان های استان، امکان پذیر خواهد بود.
معدن پور در ادامه از آغاز به کار سامانه برخط در صدور مجوز حمل دام و فرآورده های خام دامی خبر داد و افزود: این سامانه پل ارتباطی بین اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و اداره کل دامپزشکی است که پس از صدور مجوز حمل دامپزشکی، امکان صدور بارنامه برای آن میسر خواهد شد.
وی اضافه کرد: سامانه برخط از اردیبهشت ماه امسال در استان قزوین به صورت آزمایشی آغاز و از ابتدای تیرماه نیز به طور کامل استفاده از این سامانه و اخذ کدرهگیری برای خودروهای حمل دام و فرآورده های خام دامی الزام آور شده است.
به گفته وی، تمامی ناوگان حمل و نقل که اقدام به حمل فرآورده های خام دامی کنند باید دارای کد رهگیری و پروانه حمل و نقل ویژه بوده و برای این کار باید با مراجعه با اداره های دامپزشکی استان، پروانه حمل و نقل دریافت و کد رهگیری خود را نیز ثبت کنند.
معدن پور یادآور شد: نقل و انتقال غیرمجاز دام و نهاده های دامی می تواند موجب شیوع بیماری در بین دامداری ها و بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان شود.
وی ادامه داد: با تعامل مناسبی که بین دستگاه های اجرایی ذیربط در کارگروه قاچاق به وجود آمده، خوشبختانه استان قزوین از منظر مبارزه با قاچاق دام از جایگاه مناسبی در سطح کشور برخوردار است.
وی گفت: عرضه فرآورده های خام دامی از جمله عرصه هایی است که میزان تخلف در آن بالا بوده و برخورد با آن باید از دو جنبه بهداشت عمومی و از بین رفتن سرمایه های ملی کشور مورد بررسی قرار گیرد زیرا تاوان سود جویی خلاف کاران این عرصه را پرورش دهندگان دام و طیور و مردم عادی پرداخت می کنند.
در پایان این نشست، نمایندگان اداره های صنعت و معدن، حمل و نقل و پایانه ها، تعزیرات حکومتی، صدا وسیما، پلیس راه و آگاهی ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با پدیده قاچاق دام، پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار