فرماندار همدان با اشاره به برخورد با ۱۷ سبزیکار متخلف همدان در سال گذشته، افزود: اکیپ بازرسی با همکاری محیط زیست بر کشت سالم در این بخش نظارت خواهد داشت.
کد خبر: ۲۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 21 April 2015

فرماندار همدان از فعال شدن اکیپ بازرسی با همکاری محیط زیست بر کشت سالم در این بخش خبر داد.

به گزارش مهر، علی تعالی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با اشاره به بازدیدهای مرکز بهداشت از واحدهای صنعتی و اماکن در ایام نوروز، اظهار داشت: اگر نظارتی که در دوماه اخیر با همپوشانی سازمان های مربوطه صورت گرفت ادامه یابد، به دغدغه های بخش سلامت و امنیت غذایی به خوبی رسیدگی خواهد شد.

وی به مشکل انتقال خط فاضلاب باغ رستوران ها در مسیر گنجنامه اشاره و عنوان کرد: برخورد با رستوران های متخلف به دلیل نداشتن سیستم تصفیه و رها کردن فاضلاب در مسیر رودخانه، منجر به انتقال خط  فاضلاب در ۱۲ باغ رستوران شد.

فرماندار همدان با افزودن این نکته که علاوه بر باغ رستوران ها، باغ های شخصی نیز باید مشکل خط انتقال فاضلاب خود را حل کنند، ادامه داد: نیاز به ارائه گزارشی مستند در مسیر آب شرب شهرستان و نظر کارشناسی به منظور عدم سرریز فاضلاب در این ناحیه وجود دارد.

تعالی با اشاره به برخورد با ۱۷ سبزیکاری متخلف در سال گذشته، افزود: اکیپ نظارت با همکاری محیط زیست همچون گذشته به منظور نظارت بر کشت سالم در این بخش ورود پیدا خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه با افراد متخلف در بلوار ارم که با خودرو دخانیاتی چون قلیان را توزیع می کنند برخورد و از عمل آنها جلوگیری خواهد شد، گفت: پس از نظر مرکز بهداشت در این زمینه اقدامات قانونی برای برخورد با این افراد صورت خواهد گرفت.

فرماندار همدان با  اشاره به هفته بهداشت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه، افزود: مسیر مناسبی برای دوچرخه سواران در یکی از روزهای هفته سلامت اعلام می شود.

تعالی با با بیان اینکه در این هفته زنگ سلامت در مدارس نواخته خواهد شد، گفت: این حرکت نمادین در یکی از مدارس حاشیه شهر همدان صورت می گیرد.

رئیس دامپزشکی شهرستان همدان با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای مربوطه صورت گرفت، گفت: در این بازرسی ها ۱۶۰ تن مواد غذایی فاسد شامل مرغ، گوشت، ماهی و فرآورده های دام و طیور تاریخ مصرف گذشته کشف و منجر به تعطیلی ۷۳ واحد و ۶۲ مورد ارجاع قضایی شد.

آرش سامی تعداد بازرسی ها در نوروز امسال را یک هزار و ۳۸۱ مورد عنوان کرد و افزود: در این بازرسی ها ۲۷ مورد عملکرد غیرمجاز رویت شد که ۱۵ مورد ارجاع قضایی و ۱۲ مورد تعطیلی را به دنبال داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار