رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور گفت: ارتقاء بهره وری در بخش کشاورزی موجب تقویت امنیت غذایی و توسعه پایدار می شود و نظام مهندسی باید در انتقال دانش و مهارت به کشاورزان مشارکت کند.
کد خبر: ۲۶۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 15 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی پنجشنبه شب مراسمی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

احمد کبیری در این مراسم گفت: فعالیت در عرصه کشاورزی از آنجا که با تامین غذای مردم سرو کار دارد در ردیف اعمال صالح است و کار ارزشمندی محسوب می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور تصریح کرد: اگر بتوانیم به استقلال کشاورزی برسیم و غذای خود را تامین کنیم دیگر وابستگی به خارج نخواهیم داشت و میزان آسیب پذیری ما کمتر می شود.

وی بیان کرد: با سیاست های غلط گذشته تراز تجاری کشاورزی کشور به منهای هشت میلیون دلار رسید و فاصله صادرات با واردات زیاد شد که در دولت تدبیر و امید با برنامه های دولت، همکاری کشاورزان و کمک مجلس و مسئولان جهاد کشاورزی در طول سه سال گذشته تراز کشاورزی حدود پنج میلیارددلار مثبت شد و به منفی سه میلیارد دلار رسیده است.

وضعیت تامین غذا در کشور مطلوب نیست

کبیری بیان کرد: متاسفانه شرایط کنونی وضعیت تامین غذا در کشور خوب نیست که مهمترین علت آن عادات غلط در غذاخوردن و مصرف تنقلات غیر مفید است به طوری که در ۱۵ سال گذشته میانگین قد کودکان ما سه سانتیمتر کوتاهتر شده است که علت عمده آن بدغذایی است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که سرانه شیر در ایران ۱۰۰ لیتر است و تولیدکنندگان از فروش نرفتن محصول لبنی خود گلایه مند هستند نشان می دهد مصرف غذایی ما مناسب نیست.

افزایش بهره وری در بخش کشاورزی ضروری است
 
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور اظهارداشت: در حال حاضر بهره وری در بخش کشاورزی بسیار پایین است و با آموزش باید سطح مهارت های کارشناسان و کشاورزان را بالا ببریم تا هزینه تولید کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در سازمان نظام مهندسی کشاورزی کارهای متنوعی داریم و اگر دولت بتواند به جای پرداخت یارانه شیر به مدارس این مبلغ را به واحدهای تولیدی پرداخت کند می توانیم ضمن کمک به تولیدکننده کارهای موثری را انجام دهیم.

کبیری بیان کرد: باید زمینه حضور اعضا سازمان را در واحدهای تولیدی فراهم کنیم تا مهارت و آ» وزش به مزرعه منتقل شود البته منظور از این کار استخدام افراد نیست بلکه توجه به برنامه های آموزشی برای بهره برداران است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور یادآورشد: اگر آموزش نیروهای فعال در سازمان به صورت مستمر صورت گیرد در همین بازار راکد هم می توانیم برای مهندسان خود شغل ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: بدنبال ایجاد سازمانی پویا و ماهر در حوزه کشاورزی هستیم تا بتوانیم به ارتقاء بهره وری در این عرصه کمک کنیم.

در ادامه این مراسم از فعالان نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار