ثبت‌نام بیش از 1000 شرکت و کارگاه‌های کوچک برای دریافت تسهیلات در قزوین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از ثبت‌نام بیش از 1000 شرکت و کارگاه‌های کوچک برای دریافت تسهیلات در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 14 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی پرزحمت طی نشستی با خبرنگاران استان قزوین که به مناسبت هفته صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد به تشریح برنامه‌هایی که دولت برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی سال جاری در نظر گرفته است پرداخت و اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که دولت برای راهبرد سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در نظر گرفته، تسهیلاتی بوده که برای برپایی شرکت‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل در نظر گرفته است.

وی افزود: تسهیلاتی که برای برپایی شرکت‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل در نظر گرفته شده، شامل شرکت‌ها و کارگاه‌های کوچک زیر 100 نفر است که تا به امروز یک هزار و 450 شرکت ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: هنوز فرصت برای ثبت‌نام شرکت‌ها و واحدهایی که شرایط پذیرش این تسهیلات را دارند، امکان‌پذیر بوده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت بهین‌یاب صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

پرزحمت یادآور شد: از یک هزار و 450 واحدی که متقاضی دریافت تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی مجدد شرکت‌های نیمه‌تعطیل یا تعطیل خود هستند، 550 واحد و متقاضی آن متعلق به جهاد کشاورزی است و 800 واحد آن نیز مربوط به شرکت‌های صنعتی بوده و 100 واحد دیگر نیز مربوط به طرح‌های در حال تولید است.

وی اضافه کرد: 22 بانک خصوصی و دولتی برای پرداخت این تسهیلات با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همکاری می‌کنند که بر اساس بخشنامه بانک مرکزی هر واحد صنعتی یا کشاورزی که معوقات بانکی و بدهکاری به بانک دارد و همچنین بدهی‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و چک برگشتی داشته باشد، می‌تواند از تسهیلات این طرح استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تا به امروز سازمان صنعت، معدن و تجارت 905 طرح را بررسی کرده و کارگروه‌های ویژه‌ای را تشکیل داده‌ است تا به بررسی این طرح‌ها بپردازد.

پرزحمت عنوان کرد: تا به امروز 272 طرح شرکت را سازمان صنعت، معدن و تجارت تصویب کرده است و بانک‌های مربوطه نیز پذیرفته‌اند که به این واحدها تسهیلاتی را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون بانک‌های مربوطه یک هفته مهلت دارند تا منفی یا مثبت بودن تقاضای واحد‌های مربوطه را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار