کد خبر: ۲۶۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 14 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، نخستین «خانه هلال» عصر امروز با حضور مدیران و مسئولان استانی در منطقه رجایی دشت الموت افتتاح شد.

احمد انصاری رئیس جمعیت هلال احمر الموت در مراسم افتتاح نخستین خانه هلال در استان قزوین اظهار داشت: منطقه رجایی دشت در الموت شاهراه بین چند روستا و منطقه بوده که با توجه به شرایط جغرافیایی این مناطق باید موضوع امدادرسانی مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

وی بیان کرد: افتتاح خانه هلال در این منطقه گامی موثر در توسعه امدادرسانی در این مناطق به شمار می‌رود که در این مسیر باید از ظرفیت جوانان و سرمایه انسانی به خوبی بهره‌گیری کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر الموت تصریح کرد: منطقه الموت از جمله مناطق مسافرپذیر و همچنین حادثه‌خیز بوده که به همین سبب نیازمند توجه ویژه است.

انصاری ادامه داد: آموزش امدادگری مقدماتی و پیشرفته به جوانان این منطقه از جمله اقدامات انجام شده در زمینه توسعه ارائه خدمات جمعیت هلال احمر بوده تا در صورت بروز حادثه بتوان از ظرفیت منطقه‌ای استفاده کرد.

وی گفت: تعداد امدادگران آموزش دیده در منطقه رجایی‌دشت کافی نبوده و افزایش آنها و همچنین ارائه خدمات امدادی مطلوب در دستور کار جدی قرار دارد.

توسعه ارائه خدمات هلال احمر در روستاهای استان قزوین

حکمت‌الله هاشمی در مراسم افتتاح نخستین خانه هلال استان قزوین اظهار داشت: آسیب‌پذیری روستاها و توجه به این مناطق از جمله اولویت‌های اساسی جمعیت هلال احمر بوده که اهمیت این امر از زلزله سال 69 رودبار و خسارات آن از دوچندان و اساسی شد.

وی بیان کرد: تشکیل تیم‌های امداد روستایی از دیگر اولویت‌های جمعیت هلال احمر استان بوده که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: موقعیت جغرافیایی روستاها و امکان دسترسی محدود به این مناطق بر اهمیت تیم‌های امداد روستایی و توجه به امدادرسانی روستاها می‌افزاید.

هاشمی با بیان اینکه مردم باید در زمینه ارائه مطلوب خدمات امدادی مشارکت کنند، تصریح کرد: مشارکت مردم در بخش‌های اجرایی و انجام امور مختلف بسیار موثر و مطلوب بوده که این امر در امدادرسانی نیز مورد توجه قرار گیرد چراکه در تحقق اهداف تعیین شده نیز اثرگذار است.

وی عنوان کرد: به منظور راه‌اندازی زیرساخت‌های خانه هلال در رجایی‌دشت تاکنون بیش از 200 میلیون ریال اعتبار صرف شده که برای تکمیل آن اعتبارات بیشتری هزینه خواهد شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: افتتاح خانه هلال و آموزش نیروهای منطقه‌‌ای در کاهش هزینه‌های خدمات‌رسانی و امداد به منطقه حادثه‌خیز الموت اثرگذار است.

هاشمی با اشاره به راه‌اندازی خدمات هلال احمر در روستاها، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خدمات در سه حوزه امداد، هلال احمر و داوطلبی و جوانان در روستاها در دستور کار بوده که نیازمند تعامل دستگاه‌های مربوط و برنامه‌ریزی ویژه است.

ظرفیت جوانان روستایی در امر امدادرسانی به‌کارگیری شود

حمید ره‌انجام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: خانه هلال رجایی‌دشت نخستین خانه هلال در سطح استان بوده تا با راه‌اندازی آن بتوان خدمات هلال احمر را مطلوب‌تر ارائه کرد.

وی بیان کرد: در زمینه راه‌اندازی نخستین خانه هلال در استان دو منطقه رجایی‌دشت و نیکویه پیشنهاد شد که منطقه رجایی‌دشت با توجه به حادثه‌خیز بودن  و اهمیت امدادرسانی به منظور افتتاح خانه هلال انتخاب شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: فعالیت‌های هلال احمر در روستاها باید توسعه یابد چراکه در هنگام بروز حوادث، روستا در معرض آسیب‌‌های جدی هستند.

ره‌انجام آموزش نیروهای مردمی و منطقه‌ای در روستاها و استفاده از ظرفیت جوانان روستایی در امر امدادرسانی را ضروری و مهم برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار