مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری، نخستین اولویت سرمایه‌گذاری در شهرستان آوج است.
کد خبر: ۲۶۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 14 July 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه قزوین، به‌منظور بررسی روند توسعه گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان آوج، نشستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین با حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی، امام‌جمعه آوج و رئیس و اعضای شورای شهر این شهرستان در میراث فرهنگی قزوین برگزار شد.

محمدعلی حضرتی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های غنی شهرستان آوج برای تبدیل به قطب گردشگری اظهار کرد: بزرگ‌ترین امتیاز شهرستان آوج در مسیر توسعه گردشگری وجود همدلی و وحدت بین همه اجزای مدیریتی این شهرستان است و تلاشی که هریک از مسئولان آوج اعم از فرماندار، امام‌جمعه، شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران ادارات به‌قصد توسعه این منطقه دارند در به اجرا درآمدن طرح‌های سرمایه‌گذاری بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان میراث فرهنگی در احداث کمپینگ گردشگری شهرستان آوج افزود: تلاش‌های بسیاری برای اخذ مجوزهای لازم ایجاد کمپینگ گردشگری در آوج از سوی این اداره کل صورت گرفته ولی در حال حاضر رویکرد دولت اتمام کمپ‌های نیمه‌تمام است و مجوزهای جدید بعد از تکمیل شدن آن‌ها صادر خواهد شد که امیدواریم با پیگیری‌های لازم این روند با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در خصوص پیشنهاد تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان آوج تصریح کرد: طرح جامع گردشگری دارای مختصاتی است که تهیه و تنظیم آن فرآیندی نسبتاً طولانی را می‌طلبد که به‌جای آن می‌توان فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان را در قالب یک سند بالادستی شامل حوزه‌های مختلف گردشگری، صنعت، کشاورزی و خدمات تنظیم و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تصویب کرد به‌طوری‌که بعدها مورد وثوق بوده و با اتکا به آن بتوان در مسیر توسعه گردشگری و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان اقدام کرد.

وی در ادامه با برشمردن اولویت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان آوج خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت غار قلعه کرد نخستین اولویت شهرستان آوج برای سرمایه‎گذاری محسوب می‌شود زیرا غارها در صنعت گردشگری از جذابیت بالایی برخوردار بوده و قرارگیری غار کتله خور در زنجان، غار قلعه کرد در قزوین، غار علیصدر در همدان و غار قوری قلعه در کرمانشاه که در یک محور گردشگری قرار دارند بااهمیت است و سرمایه‌گذار به جنبه‌های اقتصادی و پذیرش بالای گردشگری آن توجه بسیاری دارد و مکانی را انتخاب می‌کند که اطمینان برای بازگشت سرمایه در آن وجود داشته باشد.

حضرتی ادامه داد: زمانی که این ظرفیت به‌عنوان یک نقطه جذاب گردشگری در نظر گرفته شود در کنار آن الزاماتی مثل تأمین فضای اقامتی در قالب هتل برای سکونت گردشگران و راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی برای عرضه و فروش سوغات و آثار هنری بومی منطقه تعریف خواهد شد که زمینه‌های اشتغال‌زایی را فراهم خواهد کرد و نگاه ویژه به این ظرفیت به‌عنوان پیشنهاد نخست سرمایه‌گذاری منطقه مورد تأکید است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین همچنین تعیین تکلیف نهایی کاربری گردشگری کاروانسرای شاه‌عباسی آوج را مستلزم هماهنگی و اقدام مشترک همه نهادهای شهرستان دانست.

وی تأکید کرد: با اجرای مطالعات باشتان شناسی در تپه مشرف به شهر که با همکاری شهرداری آوج صورت می‌پذیرد و ساماندهی مسیر و طراحی بوستان شهری گلستان، احداث هتل سه ستاره در مسیر عتبات عالیات، غارها و چشمه‌های سلطان بلاغی؛ توسعه شهر آوج سرعت پیداکرده و فرصت‌های شغلی فراوانی را به وجود می‌آورد ضمن این که با رفع موانع و همکاری نهادهای دولتی و عمومی، ظرفیت‌های گردشگری بخش آبگرم نیز باید با سرعت مورد بهره‌برداری واقع شود تا این شهرستان بتواند به‌عنوان قطب نوین و جذاب گردشگری مطرح شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی، امام‌جمعه آوج در این جلسه با اشاره به آثار تاریخی متعدد و قابلیت‌های گردشگری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان آوج دارای آثار و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است که در همه ایام سال به‌ویژه تعطیلات نوروز میزبان گردشگران بسیاری است و امیدواریم با تهیه و تدوین طرح‌های مناسب گردشگری برای ارائه به سرمایه‌گذار و اجرایی شدن این طرح‌ها بتوانیم اقدامات مؤثری جهت رشد و رونق صنعت گردشگری در استان و شهرستان‌ها انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست مسائلی مثل تهیه طرحی در خصوص محور گردشگری چندمنظوره برای سهولت دسترسی به آثار و بناهای تاریخی و استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه منطقه برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری از سوی رئیس و اعضای شورای شهر آوج مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار