مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: به منظور برنامه ریزی مناسب وساماندهی فعالیتها و بررسی مشکلات مربوط به بانوان تشکیل کارگروه ویژه حجاب و عفاف در قزوین ضروری است.
کد خبر: ۲۵۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 13 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال درعرصه فرهنگ دینی ظهر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل و حجت الاسلام نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

مریم بیدخام در این نشست اظهار کرد: در هر مسئولیتی که هستیم و در هر شغلی که فعالیت می کنیم باید دغدغه حجاب را داشته باشیم و افراد متدین انتظار داریم در کنار حجاب به موضوع عفاف هم توجه جدی شود.

وی افزود: رعایت حجاب موجب سلامت جامعه و تامین امنیت اجتماعی می شود اما علیرغم کارهای انجام شده در سه دهه گذشته وضعیت مناسبی نداریم و هنوز نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب تری هستیم.

بیدخام تصریح کرد: اگر حجاب وعفاف درجامعه اسلامی با جدیت رعایت شودشاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود لذا همه باید با استفاده از ابزارهای موجود و تریبونهایی که در اختیار داریم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان تلاش کنیم.

یعقوبی: کارگروههای تخصصی بانوان تشکیل می شود

کبری یعقوبی رئیس امور بانوان فرهیخته تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست گفت:این جمعیت از سال ۹۲ بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با جدیت فعالیت خود را پیگیری کرد تا کارها شتاب بیشتری گیرد.

یعقوبی اضافه کرد: در سال گذشته با برگزاری انتخابات روسای جمعیت در استانها برگزیده شدند و قرار است با تشکیل ۵ کارگروه تخصصی در دور جدید فعالیتها شتاب بیشتری گیرد.

وی افزود: بانوان فرهیخته باید ایده پرداز، خلاق، دلسوز و مبتکر باشند و بتوانند با ایده های نو در این جمعیت حضور پیدا کرده و راهکارهای خود را برای فعالیتهای موثرتر ارائه کنند.

رئیس امور بانوان فرهیخته تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: باید بتوانیم با استفاده از همه ظرفیت ها نسبت به ترویج سبک زندگی اسلامی اقدام کرده و با این کار از تهاجم فرهنگی غرب جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به انتخاب شعار سال در حوزه اقتصاد مقاومتی مقررشد ۵ کارگروه شامل: اقتصاد مقاومتی، سواد رسانه ای، تحکیم بنیان خانواده، تعمیق باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی فعال شود و موضوعات به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

یعقوبی گفت: با توجه به بالا بودن آمار طلاق در استان لازم است این آسیب با بررسی کارشناسی مورد توجه قرار گیرد و پیامدها و دستاوردهای آن برای ارائه راهکار عملی به مراکز تصمیم گیری ارسال شود.

نظری پور: جمعیت بانوان فرهیخته رویکرد سیاسی ندارد

بتول نظری پور دبیر جمعیت فرهیخته بانوان تبلیغات استان قزوین نیز در این جلسه گفت:جمعیت فرهیختگان وفعالان عرصه فرهنگ دینی استان قزوین از سال ۸۵ با عضویت ۵۰ نفر شکل گرفته و این گروه توانسته در آسیب شناسی مسائل مربوط به بانوان گامهای موثری بردارد.

وی افزود: این جمعیت تلاش می کند به دور از مسائل سیاسی و جناحی در کنار آسیب شناسی حوزه زنان راهکارهای عملی هم برای خروج از مشکلات ارائه کند و جمع بندی دستاوردهای جلسات را به تهران ارسال می کنیم تا مورد استفاده قرار گیرد.       

نظری پور اضافه کرد:اعضا جمعیت از میان افراد اهل قلم، متخصصان کارشناس، خبرگان و فرهیختگان صاحب نظر و اساتید دانشگاه انتخاب شده اند تا بتوانند در رسیدن به اهداف پیش بینی شده تاثیرگذار باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار