بازآفرینی در بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف است مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تمرکز در حوزه بافت‌های ناکارآمد می‌تواند در بازار ساخت و ساز و مسکن تحولات قابل توجهی ایجاد کند.
کد خبر: ۲۵۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 13 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حامد مانی‌فر در نشست مشترک با هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عمده وظایف راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان از بدو تأسیس توجه به معماری ایرانی و اسلامی بوده که با وجود فرصت‌های ارزشمند موجود در بافت‌های ناکارآمد شهری می‌توان به این ارزش مهم دست پیدا کرد.

وی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تمرکز در حوزه بافت فرسوده می‌تواند در بازار ساخت و ساز و مسکن تحرکاتی را ایجاد کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: با حضور پررنگ و مستقیم راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای اجرای مقررات ملی ساختمان می‌توان به احیای بافت ناکارآمد شهری با استقرار یک دفتر مهندسی که واسطه بین مردم و سازمان نظام مهندسی باشد در راستای تسهیل و سرعت بخشیدن در روند اجرایی تسهیلات از جمله پرداخت وام، صدور پروانه ساخت و غیره اقدام کرد.

مانی‌فر با بیان این مطلب که باید حساب بافت‌های ناکارآمد شهری را از سایر بخش‌های شهر جدا کنیم، خاطر‌نشان کرد: نیاز است شرایطی برای سازندگان فراهم شود تا با یک الگو و ضوابط مشخصی ساخت و ساز با کیفیت در تمام بخش‌ها از جمله مصالح، نما و غیره انجام شود که با اجرایی کردن این موضوع بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را به مردم، شهر و جامعه مهندسین ارائه کنیم.

* بالا بردن سطح کیفیت زندگی مردم یکی از اصلی‌ترین اهداف احیای بافت‌های فرسوده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز در این جلسه با مطرح کردن عناوین مورد بررسی در جلسات مستمر و مداوم هیأت رئیسه نظام و مدیر‌کل و مدیران اداره‌کل راه و شهرسازی این استان اظهار کرد: موضوعات اجرایی کردن خدمات دفاتر مهندسی در بافت فرسوده و ارائه گزارش عملکرد نظارت عالیه سازمان در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

علی فرج‌زاده‌ها ادامه داد: هدف اصلی از اجرای طرح احیای بافت ناکارآمد شهری، بالا بردن سطح کیفیت زندگی مردم بوده که با اجرایی کردن این طرح و رفع موانع قانونی و دریافت دستورالعمل‌های لازم می‌توانیم به اهداف مشترک دو نهاد برسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار