آهنگ رشد تولید ناخالص داخلی همدان نسبت به میانگین کشوری بالاست
کد خبر: ۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰ 03 February 2015

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری همدان گفت: آهنگ رشد تولید ناخالص داخلی استان همدان نسبت به میانگین کشوری بالاست.

محمدرضا ساغرچیان در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در همدان به تشریح قابلیت‌های استان همدان پرداخت و اظهار کرد: همدان به دلیل وجود آب و هوای مناسب، قدمت تاریخی، وجود بناهای تاریخی، مذهبی و طبیعی، ظرفیت بالایی را در بعد گردشگری داخلی و خارجی دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به سهم بالای همدان در بخش حمل و نقل و دارا بودن زیرساخت‌های بسیار مناسب در آن، در ادامه از ظرفیت‌های فراوان این استان در بخش صنایع دستی، سفال، سرامیک، فرش، قالی، گلیم، چرم و منبت خبر داد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری همدان خاطرنشان کرد: آهنگ رشد تولید ناخالص داخلی استان نسبت به میانگین کشوری بالاست و سهم استان از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور 3.47 درصد است.

وی با اشاره به سهم 3.27 درصدی همدان از کل تولیدات بخش‌ کشاورزی غرب کشور، گفت: میزان تولیدات بخش کشاورزی همدان بیش از 5 میلیون تن است به طوری که بیش از پنج درصد از تولیدات زراعی کشور از این استان تأمین می‌شود.

ساغرچیان با بیان اینکه چهار درصد تولیدات دامی کشور مربوط به استان همدان است، بیان کرد: بیش از سه درصد تولیدات باغی کشور مربوط به همدان بوده و رتبه اول تولید سیب زمینی، سیر و گردو را نیز دارد.

وی از رتبه دوم همدان در بین استان‌های کشور در زمینه تولید انگور و جو خبر داد و گفت: 6 میلیون واحد دامی، 9 میلیون قطعه طیور، یک هزار و 219 واحد صنعتی دام و طیور و 149 هزار کلنی زنبور عسل با 2 هزار بهره‌بردار در همدان فعال است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری همدان با اشاره به 553 واحد پرورش و تکثیر ماهی و تولید بیش از 3 هزار تن ماهی  استان در سال، گفت: کارخانجات بزرگ سیمان، پتروشیمی و ذوب آهن، 271 معدن فعال با 28 نوع ماده معدنی، 28 شهرک و ناحیه صنعتی و دو منطقه اقتصادی ویژه از دیگر ظرفیت‌‎های همدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار