مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: با افزایش تعداد بازنشستگان و کاهش اشتغال و حق بیمه امسال در صورت دریافت همه مطالبات و حق بیمه با ۱۰۰ میلیارد تومان کسری اعتباری مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۲۵۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ 10 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا محسنی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران که در سالن اجتماعات تامین اجتماعی شیهد انبارلویی قزوین برگزار شد با اشاره به جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در کشور بیان کرد:بیش از ۴۲ میلیون نفر معادل ۵۰ درصدجمعیت کشورتحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از خدمات این سازمان استفاده می کنند.

وی افزود: در استان قزوین از مجموع جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری حدود ۶۴ درصد با جمعیتی بالغ بر ۷۷۹ هزار و ۸۳۴  نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

محسنی بیان کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی و شاغلان حدود ۲۲۵ هزار و ۷۷۸ نفرو مستمری بگیران شامل بازماندگان، بازنشستگان و ازکار افتادگان نیز ۶۱ هزار و ۱۲۹ نفر است.

۱۶ هزار و ۱۶۳ کارگاه حق بیمه پرداخت می کنند

مدیرکل تامین اجتماعی استان یادآورشد: در استان بیش از ۱۶ هزار و ۱۶۳ کارگاه حق بیمه پرداخت می کنند واز این محل بیش از ۱۸ نوع خدمات مختلف به افراد تحت پوشش ارائه می شود.

وی اظهارداشت: ظریب وابستگی بیمه شدگان به تعداد بازنشستگان از ۳.۷ نفر دریافت و به سه نفر پرداخت می شود که این میزان در سال ۹۳ به شش نفر در مقابل یک نفر و سال قبل به ۵.۹ نفر رسید که نگران کننده است.

محسنی تصریح کرد: اگر بتوانیم حق بیمه را از شش نفر دریافت کرده و به یک نفر پرداخت داشته باشیم درآمد و هزینه سر به سر می شود و اگر کمتر از این باشد در شرایط ورشکستگی قرار خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ضریب وابستگی در سال جاری ۳.۷ درصد است و چون ورودی نداریم و اشتغال کمتر ایجاد شده، در تامین منابع مالی دچار مشکل هستیم.

بازنشستگان سالانه ۱۰ درصد اضافه می شوند

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین با اشاره به کاهش شاغلان استان گفت: در حال حاضر سالانه ۱۰ درصد به تعداد بازنشستگان استان اضافه می شود در حالی که حتی یک درصد هم به تعداد شاغلین و بیمه شدگان اضافه نمی شود و افزایش بیکاری در واقع هزینه های تامین اجتماعی را بالا می برد و دچار چالش جدی می شویم.

وی اضافه کرد:مبالغ دریافتی به صورت حق بیمه حدود ۹۲ درصد از هزینه مستمری بگیران و بیمه شدگان بیکاری را پوشش می دهد و ۸ درصد کمبود از محل سرمایه گذاری در شرکت های اقتصادی تامین می شود.

محسنی اضافه کرد: در سال ۹۳ میزان درآمدهای تامین اجتماعی استان حدود ۶۳۹ میلیارد تومان بود که با افزایش ۲۹ درصدی هزینه ها بیش از ۸۲۱ میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

وی گفت: در سال گذشته میزان دریافتی ۸۸۵ میلیارد تومان و پرداختی ها ۹۹۴ میلیارد تومان و حدود ۲۷ درصد بیشتر بود.

مدیرکل تامین اجتماعی اضافه کرد: امسال پیش بینی می کنیم اگر وصولی ها ۹۱۳ میلیارد تومان باشد میزان هزینه ها به یک هزار و ۱۴ میلیارد تومان برسد که ۲۵ درصد بیشتر از دریافتی هاست.

همراهی با ۱۱۱ واحد مشکل دار استان/ ۴۳۵ میلیارد تومان بدهی واحدهای صنعتی به بیمه

محسنی تصریح کرد: در ستاد رفع موانع تولید شاید به جرات بتوان گفت بیشترین همکاری و تعامل را با تولیدکنندگان داریم و با دادن مهلت و پذیرش پک به جای سایر وثیقه ها و بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب تلاش می کنیم گامی در مسیر حمایت هر چه بیشتر از تولید کنندگان برداریم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین تعداد ۱۱۱ واحد صنعتی و تولیدی دچار مشکلات عدیده هستند و بیش از ۴۳۵ میلیارد تومان بدهی بیمه ای دارند که در دریافت حق بیمه همکاری لازم با آنها صورت گرفته است اما باید اذعان کرد بزرگترین شرکای ما کارفرمایان هستند که اگر در پرداخت حق بیمه ها همکاری نشود وضعیت تامین اجتماعی نیز مانند صندوق های ورشکسته خواهد شد.

مهلت کارفرمایان برای بخشودگی تا ۲۷ شهریور

محسنی اظهارداشت: برای استفاده از بخشودگی بیمه ای و جریمه ها کارفرمایان تا ۲۷ شهریور ماه فرصت دارند با مراجعه و پرداخت بخشی از بدهی از بخشودگی  و بسته های تشویقی تامین اجتماعی استفاده کنند.

پرداخت بدهی دولت مشکلات را حل می کند

محسنی اظهارداشت: دولت بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و اگر این سهم سه درصدی پرداخت شود بسیاری از مشکلات حل می شود اما هر سال این بدهی بالا رفته و به حجم زیادی رسیده و برای دولت و تامین اجتماعی چالش دار شده است.

وی در ادامه گفت: تامین اجتماعی بیشترین تعداد مراجعه کننده در سطح کشور را دارد و ما نیز در استان برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر نسبت به راه اندازی شعب جدید اقدام کرده ایم.

محسنی گفت: در حال حاضر در استان قزوین ۸ شعبه اصلی وجود دارد که ۳ شعبه در قزوین و بقیه در شهرهای تاکستان، البرز، آبیک و محمدیه قرار دارد.

وی اضافه کرد: شعب اقماری نیز در شال، اسفرورین، آبگرم، آوج راه اندازی شده تا همه مردم به خدمات این سازمان دسترسی داشته باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین یادآورشد: همچنین برای ارائه خدمات درمانی تعداد دو بیمارستان شامل بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی رازی قزوین و ۹۶ تختخوابی تاکستان و هفت درمانگاه خدمات رمانی را به بیمه شدگان ارائه می دهند.

۵۰ درصد خدمات تامین اجتماعی الکترونیکی است

محسنی در ادامه از ارائه خدمات الکترونیک به مردم خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر سه مرحله از شش مرحله خدمات تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می شود که این میزان حدود ۵۰ درصد خدمات است که تلاش می کنیم این نوع خدمات بیشتر شود.

وی گفت: دریافت حقوق با کارت شتاب، دریافت فیش حقوقی و حکم مستمری، دسترسی به سوابق بیمه ای برای کارفرمایان، دریافت دفترچه بیمه و لیست کارفرمایان، تشکیل پرونده الکترونیکی از اقدامات موثر مکانیزه برای تامین رفاه حال بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان قزوین است.

فیش حقوقی مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین ۴ میلیون تومان

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی برمیزان دریافت حقوق خود تصریح کرد:با ۳۱ سال سابقه خدمت در سازمان تامین اجتماعی و داشتن مدرک دکتری، ۵۰ ماه سابقه حضور در جبهه و ۶۵ درصد جانبازی در حال حاضر با محاسبه افزایش ۱۲ درصدی حقوق و مزایا مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خالص دریافتی دارم که در صورت دریافت اضافه کاری سقف حقوق دریافتی حداکثر به ۸ میلیون تومان می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار