کد خبر: ۲۵۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 10 July 2016


معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی گفت: این موسسه با مطالعات پایداری بر روی واکسن های تولیدی موسسه، اقدام وعمل در راستای اقتصاد مقاومتی را محقق کرده است.

به گزارش ایرنا، مهرداد راسخی روز یکشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به منظور ارایه فعالیت های انجام شده در سنجش عمر قفسه ای واکسن های رازی انجام شده بود برگزار شد، افزود: بررسی عمر قفسه ای واکسن ها در بخش تضمین کیفیت موسسه انجام شده است.

وی تضمین کیفیت را ضمانتی دانست که پیشاپیش بر روی کیفیت محصولات متعهد می شوند که رسیدن به آن را متضمن به کارگیری راهکارها و تدابیری دانست که با عملیات هایی خاص به نتیجه ی مورد نظر برسند.

وی اظهار داشت: به شرطی این کیفیت ضمانت داده می شود که همه ی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت را بشناسیم و برای آن محدوده تعریف کنیم و اگر بتوانیم همه ی متغیرهای تاثیرگذار بر محصول را بشناسیم و آن را تحت کنترل داشته باشیم می توانیم تمام رفتارهای آن را قابل پیش بینی کنیم.

راسخی گفت: نگاه موسسه رازی بر این است که تضمین کیفیت را در تمام تولیداتش ساری و جاری کند که بحث عمر قفسه ای و تاریخ انقضای محصولات از جمله این موارد است.

وی عمر قفسه ای را شامل مدت زمانی دانست که در آن مدت خصوصیات فراورده در صورتیکه شرایط نگهداری که در لیبل پیشنهاد می شود، رعایت شود هیچ تغییری نکند و تا پایان آن مدت زمان محصول قابل مصرف باشد.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی با اشاره به اینکه عمر قفسه ای را با مطالعات پایداری می سنجند، بیان داشت: این مشخصات بر اساس پرتوکل های جهانی مثل سازمان بهداشت جهانی و سازمان بهداشت جهانی دام شناخته می شود و براساس این ضوابط متعهد می شویم که از آخرین یافته های علمی برای تولیداتمان استفاده کنیم.

وی گفت: مطالعات پایداری و تاریخ انقضاء با دو روش در دنیا انجام می شود که یکی سنجش عمر محصول در شرایط واقعی و دیگری بر اساس روش های استقرار محاسبات ریاضی و آماری عواملی است که به عنوان مخرب بر روی محصول همچون دما، رطوبت، مواد بسته بندی و... شناخته می شوند.

راسخی افزود: معمولا زمانی که در روی پروانه ساخت ذکر می شود بر اساس مطالعات پایداری است که یک عدد ریاضی بوده و واقعی نیست و زمانی که محصول تولید می شود زمان واقعی را روی محصول قید می کنند.

وی اظهار داشت: زمانی که مواد اولیه تولیدی واکسن ها در شرایط تحریم و به سختی وارد کشور می شود، اگر تاریخ انقضاء واقعی نباشد در مرحله ای از چرخه مواد دور ریخته می شوند که هزینه زیادی را به کشور تحمیل می کنند.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی گفت: در 12 ماه اخیر رئیس موسسه رازی دستور برای پرداختن به اقتصاد مقاومتی با مطالعات پایداری را صادر کردند تا تاریخ انقضای واقعی محصولات را به دست آوریم.

وی افزود: این مطالعات تاکنون بر روی 18 واکسن تولیدی به خصوص واکسن های طیور همچون برونشیت عفونی، آبله طیور، نیوکاسل، نیوکاسل مقاوم به گرما، دوگانه نیوکاسل، نیوکاسل دوگانه b1 انجام شده که تاریخ انقضای آنان از 14 ماه به 18 ماه افزایش یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این مطالعات به زودی بر روی تمام محصولات تولیدی این موسسه انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار