مدیرکل میراث فرهنگی استان قم:
مدیرکل میراث فرهنگی استان قم با بیان اینکه ۳۰ بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: در راستای اقدامات حمایتی از سوی گردشگری برای سرمایه‌گذاران یارانه با نرخ سود تسهیلات ۴ تا ۸ درصد پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 10 July 2016
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی گردشگری را امری فرابخشی برشمرد و اظهار داشت: در حوزه گردشگری اهداف کلی گردشگری پیشرفته با تاکید بر گردشگری زیارتی است که براساس برنامه گردشگران خارجی از 2.5 میلیون نفر باید به 8 میلیون نفر برسد و از 2 شب اقامت به 4 شب برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه بر‌اساس چشم‌انداز تعریف شده 30 مجتمع تفریحی و گردشگری با هدف افزایش میزان ماندگاری باید در استان ایجاد شود، افزود: در پایان افق چشم‌انداز باید حداقل باید 5 هتل 5 ستاره، 10 هتل 4 ستاره، 20 هتل 3 ستاره، 15 هتل‌آپارتمان، 80 هتل و مهمان‌پذیر و 3 کمپینگ استاندارد احداث شود.

وی واگذاری 30 بنای تاریخی که برای دولت هزینه بر است به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات در حوزه گردشگری برشمرد و تصریح کرد: 20 میلیارد تومان هزینه نگهداری این آثار است که با واگذاری آن به بخش خصوصی علاوه بر برداشتن این هزینه از دوش دولت رقمی بالغ بر 700 میلیون تومان برای دولت درآمد ایجاد می‌شود.

رضایی با بیان اینکه به‌روز رسانی طرح جامع گردشگری از دیگر اقداماتی است که در برنامه ششم و افق چشم انداز در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: 30 هزار تخت اقامتی نیز باید ایجاد شود که در حال حاضر حدود 10 هزار تخت داریم، ساخت 30 هتل در دستور کار قرار دارد که در صورت پرداخت تسهیلات 7 هزار تخت دیگر به ظرفیت فعلی اضافه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه در راستای اقدامات حمایتی از سوی سازمان گردشگری برای سرمایه‌گذاران یارانه نرخ سود تسهیلات بین 4 تا 8 درصد است ادامه داد: سال گذشته 15 واحد یارانه دریافت کردند، همچنین معافیت مالیاتی از آغاز سال 95 تا 5 سال برای واحدهای جدیدالتأسیس منظور شده است.

به گفته وی، 50 درصد نیز معافیت مالیاتی برای واحدهای احداث‌شده قبل از سال 95 نیز از دیگر اقدامات حمایتی از سرمایه‌گذاران این بخش است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار