موضوع منطقه ویژه اقتصادی ارومیه در کارگروه تخصصی دولت مورد بررسی قرار گرفته و در مراحل تصویب نهایی است، احتمالا این طرح پس از رفع ایرادات جزئی در سفر آتی ریاست محترم جمهور مورد تصویب قرار میگیرد و این امر میتواند موجب شکوفایی اقتصادی منطقه شود.
کد خبر: ۲۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 21 April 2015

به گزارش اروم نیوز، روز گذشته جواد جهانگیرزاده در گفت و گو با رسانه ها از تبدیل ارومیه به منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

وی گفت: موضوع منطقه ویژه اقتصادی ارومیه در کارگروه تخصصی دولت مورد بررسی قرار گرفته و در مراحل تصویب نهایی است، احتمالا این طرح پس از رفع ایرادات جزئی در سفر آتی ریاست محترم جمهور مورد تصویب قرار میگیرد و این امر میتواند موجب شکوفایی اقتصادی منطقه شود.

اما عابد فتاحی دیگر نماینده ارومیه در بهارستان، معتقد است که تبدیل شهر ارومیه به منطقه ویژه اقتصادی می تواند دو جنبه مثبت و منفی داشته باشد.

او می گوید: اگر طرح منطقه ازادتجاری براساس آیین نامه های مناطق ویژه اقتصادی اداره شود می تواند نقش اساسی وسازنده ای در شکوفایی اقتصاد منطقه داشته باشد، اما متاسفانه برخی از سودجویان به جای اینکه به فکر افزایش و رونق صادرات باشند، به فکر منافع شخصی خود هستند و این فرصت به تهدیدی برای منطقه تبدیل می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به چند نمونه از مناطق ویژه اقتصادی در کشور که دچار رکود و عقب ماندگی اقتصادی شده اند ادامه میدهد: بسیاری از مناطق ویژه اقتصادی در کشور به دست دلالان افتاده و قیمت زمین ها و مراتع این منطقه ها چندین برابر افزایش یافته است.

فتاحی معتقد است که ارتباط بیشتر ارومیه با کشورهای ترکیه، عراق و نخجوان میتواند موجب شکوفایی این منطقه و کار آفرینی برای جوانان آن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار