کد خبر: ۲۵۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 09 July 2016
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: خواستار ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران هستیم.

علی نجفی اظهار کرد: با توجه به سفر معاون اول رئیس جمهور به استان مازندران، بر افزودن این استان، در لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری، صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی که اخیراً از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، تأکید کرد.

وی با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت‌های استان مازندران از جمله دریا و مجاورت با کشورهای روسیه و آسیای مرکزی و همچنین نزدیکی به تهران، ایجاد منطقه آزاد تجاری را در زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و تأمین اشتغال و رونق تجارت به‌ویژه با حوزه همسایگان شمالی حائز اهمیت برشمرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایندگان مازندران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، درباره ایجاد این منطقه، متفق‌القول هستند، بنابراین توجه دولت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور به این مهم امری ضروری است.

نجفی مشکلات بیکاری جوانان و محرومیت مازندران را قابل توجه خواند و توسعه صادرات و ایجاد اشتغال از طریق تأسیس منطقه آزاد تجاری در مقابله با این مشکلات را مؤثر برشمرد.

وی به سوابق مازندران به‌ویژه بابل در تجارت منطقه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: اینکه بابل زمانی به شهر بار فروش معروف بوده است، مؤید آن بوده که مازندران در صورت ایجاد بسترها، شرایط و رفع موانع رشد و توسعه، می‌تواند در مسیر شکوفایی بیش از پیش قرار بگیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار