کد خبر: ۲۵۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 05 July 2016


مدیرکل دامپزشکی استان البرز از واکسیناسیون بیش از 165 هزار رأس دام در این استان علیه بیماری‌های مشترک انسان و حیوان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

علی اصغر شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین وظائف سازمان دامپزشکی مبارزه با بیماری‌های حیوانی و به ویژه بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان است.

وی افزود: استان البرز به دلیل فعالیت دامداری‌های بزرگ و کوچک و بهره‌مندی از منابع طبیعی و مراتع گسترده، مورد توجه دامداران استان و همچنین دامداری‌های برخی استان‌های همجوار برای چرای دام قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد:‌ به همین دلیل طرح‌های نظارتی بر دام‌های استان و دام‌های دیگر استان‌ها که برای چرا به استان البرز می‌آیند، در دستور کار این سازمان قرار دارد.

شریفی گفت: از جمله طرح‌هایی که برای مقابله با بیماری‌ حیوانات و به ویژه جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در دستور کار دامپزشکان و کارکنان این اداره‌کل قرار دارد، واکسیناسیون منظم و علمی دام‌های سبک و سنگین استان است.

وی افزود: در این حوزه از ابتدای سال جاری تاکنون ده‌ها هزار رأس دام در استان البرز واکسینه شدند که در این میان تنها 165 هزار مورد واکسیناسیون علیه بیماری‌های مشترک انسان و حیوان بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز بیان داشت: مهمترین اولویت‌های دامپزشکان استان البرز، مقابله با شیوع بیماری‌های خطرناکی چون سیاه‌زخم، مشمشه، تب کریمه کنگو و بالاخص تب مالت است.

شریفی گفت: خوشبختانه با اقدامات خوب انجام شده، در کل استان البرز هیچگونه بیماری مشترک انسان و حیوان شیوع ندارد و حتی در برخی از بیماری‌های مشترک هیچ‌گونه علائمی در دام‌ها نمی‌بینیم.

وی تصریح کرد: اقدامات نظارتی و کنترلی ما برای تداوم وضعیت مطلوب فعلی به طور قطع با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز اظهار داشت: برای تحقق برنامه‌هایی که در دستور کار داریم، نیاز است که دامداری‌های فعال در استان البرز همکاری لازم را با دامپزشکان و مأموران این اداره‌کل داشته باشند.

شریفی در پایان گفت: همچنین بار دیگر به شهروندان توصیه می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی گوشت سفید و قرمز و دام زنده برای قربانی کردن را از مراکز غیرمجاز و فاقد صلاحیت تهیه و خریداری نکنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار