رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: با توجه به مشاهده مواردی از بیماری تب برفکی در سطح شهرستان بوئین زهرا با اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری در منطقه جلوگیری شد.
کد خبر: ۲۵۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 05 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین ، مهدی مهرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات دامپزشکی بوئین زهرا در راستای پیشگیری از تب برفکی اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل شیوع بیماریهای دامی، ورود غیر مجاز دام از مناطق آلوده است.

وی افزود: با توجه به گزارش مواردی از وقوع بیماری تب برفکی درکشور و مشاهده مواردی از بیماری در سطح شهرستان بوئین زهرا، با اقدامات پیشگیرانه و رعایت ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای  از شیوع بیماری در منطقه جلوگیری شد.

مهرزاده تصریح کرد: تغییر سویه بیماری، ورود دام آلوده از مناطق درگیر بیماری، تراکم بالای دامی و همچنین ساختار سنتی دامداری های منطقه، موجب وقوع مواردی از تب برفکی در سطح شهرستان بودیم وعمده تلفات دامی در دامهایی بود که به تازگی از مناطق آلوده وارد شده بودند و در مواردی نیز با ورود دام آلوده به یک روستا، دامهایی که در مجاورت این دامها بودند نیز دچار تلفات می شدند که با تامین واکسن و استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی در واکسیناسیون همچنین رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای توسط دامداران، بیماری کنترل شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا با اشاره به اهمیت آموزش دامداران در زمینه بهداشت و کنترل بیماری های دامی گفت: واکسن به تنهایی عاملی برای پیشگیری از بیماری نیست ولیکن رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای از اصول اولیه دامداری است که در صورت عدم رعایت آن، هیچ یک از اقدامات پیشگیرانه پاسخگو نخواهد بود.

وی در پایان با اشاره به کنترل بیماری تب برفکی در منطقه از دامداران خواست تا با همکاری با اداره دامپزشکی  و رعایت اصول اولیه بهداشت دام، از خرید و فروش بی ضابطه دام جدا خودداری نمایند تا شاهد شیوع بیماری در سطح منطقه نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار