مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از وقوع آتش‌سوزی در 80 هکتار از مراتع استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 05 July 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از وقوع آتش‌سوزی در 80 هکتار از مراتع استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا همتی، اظهار کرد: امسال 26 فقره آتش‌سوزی در 80 هکتار از مراتع و جنگل‌های استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش‌سوزی‌ها در شهرستان‌های ملایر، تویسرکان و اطراف همدان رخ داده است، تصریح کرد: بیشترین عامل ایجاد آتش در مراتع و جنگل‌های استان انسانی بوده است.

وی با اشاره به رویش زیاد پوشش گیاهی در مراتع به علت بارندگی‌های فراوان در سال‌جاری هشدار داد: هر گونه بی‌احتیاطی سهوی یا عمدی فاجعه ایجاد می‌کند.

همتی عنوان کرد: بعضی کشاورزان به خاطر مبارزه با علف هرز حاشیه مزارع آتش‌سوزی به راه می‌اندازند و به علت وزش باد آتش به سایر نقاط سرایت می‌کند و یا رهاسازی ته سیگار و آتش برافروخته مردم و طبیعتگردانان موجب ایجاد آتش‌سوزی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون خسارت وارده به مراتع و جنگل‌ها بر اثر آتش‌سوزی برآورد نشده است، از مردم درخواست کرد: مراقبت لازم را از طبیعت داشته باشند و حتی‌الامکان در این مکان‌ها سیگار نکشند و یا ته سیگارها را پرت نکرده و خاموش کنند.

وی ضمن تاکید بر عدم رهاسازی زباله در طبیعت خاطرنشان کرد: طبیعت‌گردان‌ها در محل‌هایی که احتمال سرایت آتش به اطراف وجود ندارد، اقدام به روشن کردن آتش کرده و پس از ترک محل حتما آن را خاموش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه تدابیر لازم برای مراقبت از مناطق جنگل‌کاری شده با گماشتن نگهبانان و مراقبینی اندیشیده است، خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی به منظور عدم آتش‌افروزی در طبیعت بروشورهایی تهیه شده است و حتی برای زنبورداران و عشایر پیامک‌های آموزشی ارسال کرده‌ایم.
برچسب ها: آتش سوزی مراتع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار