معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان بر به روز رسانی نقشه توریستی شهر همدان تاکید کرد و گفت: باید مراکز گردشگری ، اقامتی و هتل ها در این نقشه مشخص شوند.
کد خبر: ۲۵۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 04 July 2016
 معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان بر به روز رسانی نقشه توریستی شهر همدان تاکید کرد و گفت: باید مراکز گردشگری ، اقامتی و هتل ها در این نقشه مشخص شوند.

به گزارش مهر، محمد قدیمی ظهر دوشنبه در نشست ستاد اجرایی تسهیلات سفر که با حضور ارگان ها و ادارت مختلف تشکیل شده بود، از راه اندازی ستاد تسهیلات سفر تعطیلات عید فطر به منظور بالابردن کیفیت خدمات رسانی  به موقع و مؤثر به مسافران خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت ادارات دولتی برای میزبانی شایسته از مسافران عید فطر گفت: هر دستگاه وظایف تعریف شده و خاص خود را دارد و جلب رضایت مسافران نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان است که خوشبختانه شهرداری در بحث تسهیلات سفر اقدامات مناسبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه همدان به دلیل داشتن مراکز تاریخی و دیدنی به عنوان پنجمین شهر فرهنگی و توریستی کشور شناخته می‌شود، عنوان کرد: ارائه خدمات توریستی، گردشگری و فرهنگی در شهر همدان باید بیش از سایر شهرها مورد توجه قرار بگیرد.

تامین امنیت پارک های شهر همدان ضروری است

وی با بیان اینکه مسافران در بحث اسکان از پارک های موجود در شهر استقبال بیشتری دارند، تاکید کرد: برای تامین امنیت این فضاها با ارگان هایی چون نیروی انتظامی، سازمان آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس هماهنگی های لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین به‌روز رسانی نقشه توریستی را امری لازم و ضروری برای راهنمایی مسافران دانست و عنوان کرد: مراکز گردشگری و اقامتی، هتل ها باید در این نقشه دیده شوند.

قدیمی همچنین در خصوص اقدامات شهرداری گفت: طرح خدمات شهری برای ارائه خدمات مناسب در قالب برنامه های مشخص توسط معاونت خدمات شهری ارائه شده است.

وی از آماده سازی فضاهای شهری و لکه گیری و آسفالت معابر، کاشت گل و گیاه در بوستان های سطح شهر، رنگ آمیزی و مبلمان شهری، پاک سازی محلات و حاشیه های شهر، نصب چراغ های شهر، تجهیز و آماده سازی نمازخانه های درون شهری و همچنین آماده سازی سرویس های بهداشتی سطح شهر و پارک ها و بوستان های شهری خبر داد.

ضرورت نظارت بر وضعیت خانه‌های مسافر غیرمجاز

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان نیز در این جلسه به لزوم هم افزایی همه دستگاه‌ها در بحث تسهیلات مسافران اشاره کرد و گفت: کار جمعی تمام سازمان ها و ادارات منجر به ارائه بهترین خدمات از سوی کل استان به مسافرین خواهد شد.

علی خاکسار عنوان کرد: با تقویت زیرساخت‌ها، محورها و مسیرهای گردشگری می‌توان به ماندگاری و افزایش مدت اقامت گردشگر در همدان کمک کرد.

وی با بیان اینکه نظارت بر فعالیت خانه‌های مسافر غیرمجاز نیازمند پیگیری جدی است گفت: در راستای نظارت بر وضعیت خانه‌های مسافر غیرمجاز باید دستگاه های قضایی و نیروی انتظامی وارد عمل شوند.

ستاد اسکان مسافران در ۷ شیفت فعال خواهد بود

مدیر گردشگری شهرداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ستاد اسکان مسافرین در ۷ شیفت فعال خواهد بود، گفت: ستاد اسکان مسافران در مجموعه فرهنگی هنری عین القضات مستقر می شود و از عصر سه شنبه تا پایان روز جمعه پذیرای مسافران خواهد بود.

علی اصغر شیری افزود: مراکز ارائه خدمات ستاد تسهیلات و اسکان مسافران در سطح شهر به ویژه ورودی های شهر مستقر خواهند بود.

در این جلسه مواردی چون نصب تابلو دیجیتال برای ارائه اطلاعات ترافیکی در سطح شهر به مسافران، تهیه نرم افزار جامع اطلاعات گردشگری، نظارت بر وضعیت خانه‌های مسافر غیرمجاز و تامین آب شرب مسافران مورد بحث قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار