کد خبر: ۲۵۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳ 04 July 2016
به گزارش ایرنا محمدتقی اوکاتی روز یکشنبه در کمیسیون صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در زاهدان اظهار داشت: تهاجم گسترده فرهنگی و هدف قرار دادن باورهای اصیل اسلامی از جمله عفاف و حجاب از سوی دشمنان ایجاب می کند که از تمامی ظرفیت ها برای فرهنگ سازی در این حوزه و گسترش باورهای اعتقادی در میان جامعه به ویژه نسل جوان بهره گیری شود.
وی افزود: تاکنون در تقویم رسمی کشور بزرگداشت عفاف و حجاب تنها به یک روز 21 تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد مشهد ختم می شد اما امسال به سبب اهمیت این موضوع از 19 تا 25 تیر به عنوان 'هفته عفاف و حجاب' نامگذاری شده است.
وی بیان کرد: هفته عفاف و حجاب در سیستان و بلوچستان باشکوه تر از سال های قبل برگزار خواهد شد که برای تحقق آن لازم است همه دستگاه های اجرایی کار فرهنگی وسیع در این حوزه را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فضاسازی محیطی در ادارات با تهیه و نصب پوستر و بنر، استفاده از فضای مجازی و اینترنت، فعال سازی سامانه های ارسال دیتا از طریق بلوتوث، برگزاری کارگاه های توجیهی و تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده از جمله فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته شده برای این هفته است.
اوکاتی خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد نیز به علت حضور در بطن جامعه، نقش مهمی در نهادینه کردن باورهای عفاف و حجاب دارند و لازم است در این هفته برفعالیت های خود بیفزایند.
مدیرکل بازرسی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این کمیسیون با انتقاد از آنچه که آن را فعالیت های کلیشه ای دستگاه ها در حوزه حجاب نامید، گفت: متاسفانه این فعالیت ها عمیق نیست و با تغییر رویکرد فعالیت های فرهنگی می توان حتی با هزینه ای کمتر تاثیر بیشتری را در جامعه ایجاد کرد.
عباسعلی ارجمندی افزود: توجه به سلایق و علاقه مندی ها می تواند باعث جذب بیشتر آحاد جامعه به ویژه جوانان به تفکر در حجاب و عفاف شود.
وی افزود: استفاده بهینه و موثرتر از فضای مجازی نیز می تواند دستیابی به این هدف را تسریع کند.
حمایت از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی و تجلیل از بانوان باحجاب در دستگاه های دولتی و حتی دفاتر خصوصی از جمله پیشنهاداتی بود که از سوی نماینده فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در این کمیسیون مطرح شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار