کد خبر: ۲۵۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 03 July 2016
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران گفت: تیم کوهنوردان تهرانی روز گذشته در شهرستان چالوس دچار حادثه شد.

افشین احمدی اظهار کرد: تیمی از کوهنوردان تهرانی که برای پیمایش دره کمجل چالوس وارد منطقه شده بود متاسفانه با حادثه مواجه شدند که منجر به فوت یک کوهنورد و مصدومیت کوهنورد دیگر شد. حوالی ساعت 15 روز جمعه از طریق یکی از مربیان تیم دره نوردی استان مازندران که برای پیمایش دره کمجل در منطقه حضور داشتند، از وقوع حادثه مصدومیت 2 کوهنورد از تیم تهران در این دره مطلع شدیم.

رییس هیات کوهنوردی استان مازندران ادامه داد: تیم دره نوردی استان مازندران متشکل از 14 کوهنورد فنی و مجرب با سرپرستی مهدی آقاجانی و البرز مولانا از روز پنجشنبه جهت پیمایش دره کمجل وارد منطقه شده و در نهایت حوالی ساعت 14 از دره خارج شدند.

 احمدی ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه و با توجه به شرایط سخت و فنی منطقه و خستگی تیم مازندران طی تماس تلفنی با رییس فدراسیون و رییس هیات کوهنوردی استان تهران شرح حادثه داده شد. پس از مدتی مطلع شدیم تیم امداد و نجات استان تهران و البرز که جهت امداد آماده شدند به علت مسدود بودن جاده کندوان و همچنین طولانی بودن مسافت، به زمانی طولانی نیاز دارند تا به منطقه برسند. در این صورت عملا فرصت امداد وجود نداشت. با بررسی وضعیت تنها تیم در دسترس و نزدیک به منطقه حادثه، از تیم دره نوردی استان مازندران درخواست شد با وجود خستگی، عملیات جستجو و نجات فنی را عهده دار شوند.

وی عنوان کرد: تیم جستجو و نجات فنی به سرپرستی آقایان مولانا و آقاجانی بلافاصله تشکیل شد و با کمک 6 کوهنورد فنی استان و  یکی از نیروهای بومی و امدادگران هلال احمر چالوس، جستجو برای رسیدن به محل حادثه آغاز شد. تیم پشتیبانی عملیات با هفت نفر نیز به سرپرستی ناهید صالحانی در منطقه حضور داشتند. حوالی ساعت 20 تیم جستجو نجات موفق می شود از راه های فرعی و میانبر به محل حادثه رسیده و مشغول امدادهای اولیه شود. متاسفانه کوهنورد زن به علت شدت جراحات و شکستگی قفسه سینه فوت می کند و مصدوم با بسکت کردن و کمک 3 تن از مربیان تا حوالی ساعت 23 از منطقه خارج شده و با کمک امدادگران هلال احمر  به بیمارستانی در چالوس منتقل می شود.

 

 

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار