کد خبر: ۲۵۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 03 July 2016
مهدی خلج روز یکشنبه در حاشیه دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته 15 نفر از نیروهای سازمان دامپزشکی کشور مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند.
وی خاطر نشان کرد: تیراندازی به سمت رئیس دامپزشکی زهک را با حساسیت خاصی دنبال می کنیم و در این مسیر از تمام ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد.
وی هدف از سفرش به سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان را دیدار و عیادت از رئیس دامپزشکی زهک عنوان کرد و افزود: این همکار دلسوز و تلاشگر در راه انجام وظیفه و صیانت از بهداشت عمومی و سرمایه دامی کشور به این وضع دچار شده که از خداوند متعال آرزوی صحت و سلامتی وی را داریم.
وی با بیان اینکه شب گذشته به عیادت همکار خود در شهرستان زهک رفتیم گفت: در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان بر پیگیری لازم قضایی و امنیتی این حادثه تاکید شد تا ریشه های این سوء قصد مشخص شود.
خلج ادامه داد: بسیاری از همکاران ما در سراسر کشور به دلیل اینکه عهده دار بخش حاکمیتی هستند همیشه در معرض تعدی قرار دارند.
وی بیان کرد: متاسفانه افرادی که به دنبال سودجویی برای کسب مال نامشروع و به مخاطره انداختن بهداشت عمومی، سلامت جامعه و محیط زیست هستند دست به این گونه اعمال زشت می زنند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور و استانداری سیستان وبلوچستان با کمک دستگاه قضایی و امنیتی به دنبال پیدا کردن مقصر حادثه و ریشه یابی این موضوع هستند تا دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی در سطح منطقه نباشیم.
وی افزود: نیروهای امنیتی در حال بررسی موضوع تیراندازی بوده و نمی توان در حال حاضر نسبت به انگیزه ی عاملان تیراندازی اظهارنظر خاصی کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: عرصه فعالیت برای قاچاقچیان دام را باید تنگ کرد تا به راحتی نتوانند دام غیر مجاز را از مبادی غیر رسمی وارد کشور کنند و سلامت دام بومی و مردم را به خاطر مال اندوزی خود به خطر بیندازند.
خلج تصریح کرد: کشتارگاه های صنعتی طیور در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد و تمام مرغ مورد نیاز مردم در خود استان تهیه شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زهک در شمال سیستان و بلوچستان آخر هفته گذشته از سوی مهاجمان مسلح که گفته می شود قاچاقچیان دام و طیور بوده اند، مورد سو قصد قرار گرفت و از ناحیه صورت و کمر زخمی شد.
زهک در 200 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار