کد خبر: ۲۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 20 April 2015
شهرک صنعتی جمشیدآباد شهرستان آمل که در حادثه سیل اخیر این شهرستان دچار خسارت شده، همچنان با مشکلات ناشی از این سیلاب دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، شهرک صنعتی جمشیدآباد این شهرستان یکی از شهرک‌های صنعتی چهارگانه شهرستان به شمار می‌رود که در سیل هفته گذشته دچار خسارت‌های جدی شد.

مسئولان این شهرک و تولیدکنندگان مستقر در این واحد صنعتی که در جلسه مدیریت بحران فرمانداری آمل حضور داشتند، معتقدند تجاوز مزرعه پرورش ماهی در کنار رودخانه هراز که از جنب این شهرک می‌گذرد و نیز اجازه دادن به برداشت بی‌رویه از بستر این رودخانه موجب سیلاب و وارد شدن خسارت جدی به این شهرک شده است.

 رئیس هیات امنای شهرک صنعتی جمشیدآباد آمل ظهر امروز در ستاد مدیریت این شهرستان با بیان اینکه برداشت زیادی از بستر رودخانه هراز در جنب این رودخانه صورت گرفته است، اظهار کرد: به اداره آب تذکر داده بودیم که اگر سیلی رخ دهد خسارت به این شهرک جبران‌ناپذیر خواهد بود.

 مسعود خان‌محمدی با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی که تولیدکنندگان با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند، این خسارت‌ها آسیب جدی به واحدهای تولیدی است، افزود: برداشت‌کنندگان بی‌رویه از بستر رودخانه باید به‌صورت جدی تنبیه شوند تا برای دیگران مورد سرمشق قرار گیرند.

 مدیر اجرایی شهرک صنعتی جمشیدآباد نیز با اشاره به اینکه اداره آب به برخی افراد اجازه برداشت غیرقانونی و بیش از اندازه می‌دهد، گفت: این امر موجب می‌شود آب به سمت شهرک سرازیر شود.

حمید احمدی با تأکید بر اینکه برداشت بیش از 10 متر از بستر رودخانه در حالی که براساس قرارداد باید تنها یک متر برداشت می‌شد، موجب این خسارت عظیم شده است، افزود: این برداشت جریان آب را به سمت شهرک وارد کرده است.

 وی با اعلام اینکه 60 درصد واحدهای صنعتی این شهرک زیر آب رفته‌اند، بیان کرد: تمامی ماشین‌آلات این واحدها در جریان ورود آب به داخل واحدها، خسارت دیده‌اند.

مدیر اجرایی شهرک صنعتی جمشیدآباد با اشاره به اینکه باید از اداره آب پرسید که برای هدایت آب رودخانه چه اقداماتی انجام می‌دهد، گفت: کسانی که در اطراف رودخانه فعالیت می‌کنند، باید از سیل‎بند استفاده کنند اما نظارتی در این زمینه وجود ندارد.

این مسئول با تأکید بر اینکه دو تا سه کیلومتر از زمین‌های شهرک صنعتی جمشیدآباد دچار آبگرفتگی شده است، یادآور شد: اداره آب باید برای این رودخانه فکری بکند زیرا با یک بارندگی دیگر، حادثه تکرار می‌شود.

احمدی با بیان اینکه مزرعه پرورش ماهی کنار این رودخانه مقصر است، گفت: برای برآورد و پرداخت خسارت مسئولان بیمه را به شهرک آوردیم تا بتوانیم خسارت‌های این واحدها را جبران کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار