شکرهای احتکار شده دست چه کسانی است؟
کمبود شکر در ماه مبارک رمضان اگرچه از اتفاقات هر ساله بازار ایران است اما این بار گویا رد پای سودجویانی در این ماجرا پیداست که با احتکار شکر قیمت این محصول در بازار قزوین را بالا برده اند.
کد خبر: ۲۵۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 29 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین، ماه مبارک رمضان ماهی است که بیشتر از هر ماه دیگر مردم به استفاده از شکر روی می آورند چرا که بیشتر مواد غذایی مصرف شده دراین ماه از مواد قندی است که با شکر تامین می شود.
تهیه بامیه و زولبیا، شیرینی های سنتی و صنعتی این ماه و شربت و بستنی مصرف شکر را به شکر فزاینده ای در ماه مبارک رمضان افزایش میدهد . 

اگرچه افزایش محدود قیمت این محصول در بازار می تواند طبیعی باشد اما در شرایطی که از ابتدای ماه مبارک امسال بیش از دو بار قیمت محصول افزایش پیدا کرده است و از هر کیلو 2 هزار و 300 تومان به 3 هزار و 500 رسیده است نشان از وجود ردپای سودجویان در این عرصه دارد.

خبرنگار تابناک با مراجعه به تعدادی از سوپر مارکت ها و فروشگاه ها متوجه شد تنها کسانی که شکر خود قبل از ماه مبارک خریداری کرده اند در فروشگاه شکر دارند و اغلب کلی فروش ها شکر در دسترس ندارند. 

در پی این احتکار شکر اما تعداد زیادی از صاحبان مشاغل نظیر قنادی ها و بستنی فروشی ها متضرر می شوند.

سجاد احمدی از  تولید کنندگان بستنی استان قزوین است او از مشکلات کمبود شکر در قزوین میگوید: قیمت شکر از ابتدای ماه رمضان تا امروز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و از طرفی به مقدار نیاز در بازار وجودندارد و مشاغلی مثل ما که نیاز هر روزه به شکر داریم با مشکل مواجه هستیم.
 
وی همچنین عنوان کرد: رسیدگی به مشکلات این چنینی باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد ، چرا که درست نیست در زمانی که مردم نیاز بیشتری به اجناس دارند عده ای سودجو با احتکار قیمت را بالا ببرند.

روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان قزوين در این خصوص در اطلاعیه ای اعلام کرد:

تامین کمبود شکر مورد نیاز مردم در سطح بازار از وظایف محول شده به سازمان جهاد کشاورزی و نظارت بر عرضه و جلوگیری از احتکار آن  از وظایف سازمان صنعت معدن و تجارت استان می باشد 

از همشهریان محترم تقاضا می شود در صورت اطلاع از احتکار،عرضه خارج از شبکه و گرانفروشي  این کالا در سطح واحد های صنفی و مراکز فروش در اسرع وقت با شماره تلفن 124ستاد خبری سازمان صنعت معدن و تجارت استان در میان بگذارند تا در اولین فرصت با واحد محتکر احتمالی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و کالای احتکار شده از،طریق شبکه فروش(واحد های صنفی)  قرار خواهد گرفت.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار