مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: با اجرای کامل طرح تعمیرات اساسی در تاسیسات منابع تامین آب و خط آبرسانی هشتجین مشکل کمبود آب شرب در این شهر برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 29 June 2016

به گزارش ایرنا ، علی خاک نژاد روز سه شنبه در بازدید از تاسیسات آبرسانی شهر هشتجین واقع در حاشیه رودخانه قزل اوزن افزود: در حال حاضر مقدار دبی آب 50 لیتر بر ثانیه ای منابع تامین آب شرب شهر هشتجین به نصف کاهش یافته و علاوه بر این پوسیدگی بخش بزرگی از خط انتقال آب فولادی نیز موجب کاهش مقدار آب و ایجاد مشکل کمبود آب برای شهروندان شده است.
وی با بیان اینکه یکی از چاه های تامین آب شرب شهر هشتجین نیز به علت عدم آبدهی مناسب از مدار خارج شده گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری استان برای اصلاح شبکه و افزایش دبی آب اقدام به حفر چاه جدید و تعمیرات اساسی خط انتقال آب کرده است.
خاک نژاد با اشاره به اینکه بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر هشتجین و تامین آب شرب این شهر از رودخانه قزل اوزن در سال 1381 با بکار گیری دو حلقه چاه نیمه عمیق دهن گشاد و با اجرای 13 هزار و 800 متر خط انتقال آغاز شده افزود: این شرکت از سال 89 تا پایان سال 94 بالغ بر 14 میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آبرسانی شهر هشتجین و تامین آب شرب سالم و بهداشتی این شهر هزینه کرده است.
او اظهار کرد: برای اصلاح کامل شبکه از جمله اصلاح تمام لوله های فولادی مسیر ، اصلاح خط لوله آزبست ، اصلاح خط لوله داکتیل ، حفاری چاه جدید و بازسازی و افزایش عمق چاه شماره 1 نیاز به 52 میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین این اعتبار مشکل آب شرب شهر هشتجین برای همیشه بر طرف خواهد شد.
علی نظری شیخ احمد ، فرماندار خلخال نیز در این بازدید نسبت به همکاری با مسوولان شرکت آب و فاضلاب شهری استان قول مساعد و بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی این پروژه حیاتی تاکید کرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار