کد خبر: ۲۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 20 April 2015
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز، نقش رسانه های جمعی در پیشگیری از جرم و بزه را بی بدیل دانست.
مهدی جوهری افزود: یکی از موضوعات مهم در مبحث پیشگیری و آموزش، اطلاع رسانی توسط رسانه های جمعی است.
وی اظهار داشت: رسانه های جمعی می توانند با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در پیشگیری از جرائم گام های موثر بردارند.
جوهری یکی از معضلات اجتماعی استان البرز را بالابودن میزان طلاق درآن ذکر کرد و گفت: سال 92 این استان به لحاظ طلاق، دربالاترین سطح در کشور قرار داشت.
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی گسترده و برگزاری نشست های تخصصی در سال 93 موجب شد تا میزان طلاق در البرز نسبت به سال 92 حدود 13 درصد کاهش یابد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز ادامه داد: باید بپذیریم در این زمینه مشکل داریم وراهکاری مناسب برای کاهش آن اتخاذ کنیم.
جوهری افزود: آمار وعلل طلاق باید از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود که یکی از برنامه های دادگستری استان ، بهره گیری از ظرفیت رسانه های جمعی است.
وی، ساخت و پخش فیلم های مستند در زمینه معضل طلاق گام موثری برای پیشگیری از این پدیده اجتماعی دانست.
جوهری، برگزاری نشست های تخصصی با حضور دو هزار نفر از اولیا دانش آموزان استان در چهار ماه گذشته از جمله اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در استان نام برد.
وی یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه را اجرایی شدن طرح قاضی مدرسه اعلام کرد وگفت: قضات در مدارس به خصوص در مقطع دبیرستان حضور پیدا می کنند و به بیان مسائل خانواده برای دانش آموزان می پردازند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز، طرح قاضی مدرسه را از برنامه های موفق در استان دانست و افزود: این طرح در سال تحصیلی جاری به اجرا درآمده، با استقبال دانش آموزان همراه شده است.
وی یکی از اقدامات انجام شده درمعاونت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را ایجاد مراکز مشاوره خانواده در فرهنگسرای الغدیر البرز عنوان کرد.
جوهری افزود: برای خانواده هایی که در آستانه طلاق هستند، توسط کارشناسان سه جلسه مشاوره برگزار می شود که در کاهش طلاق ها موثر بوده است.
یکی دیگر از اقداماتی که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری البرز انجام داده است ، راه اندازی بانک اطلاعا ت مجرمان حرفه ای است.
به گزارش ایرنا به گفته جوهری، سارقانی که وارد زندان می شوند، به محض آزادی از ندامتگاه ها ، اطلاعات آنان برای کنترل و پایش در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از کلاهبرداری ها در زمینه املاک از دیگر برنامه های دادگستری البرز است.
جوهری گفت: نیمی از پرونده هایی که به دادگاه ارجاع می شود، مربوط به املاک است
که کنترل جرائم در این بخش با کاهش پرونده ها همراه خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار