رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل از تشکیل هسته‌های فناور در استان اردبیل با هدف توسعه رویکردهای منسجم در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 19 April 2015

به گزارش فارس، حسین شایقی در نشست هم‌اندیشی با مسئولان پارک علم و فناوری در اردبیل اظهار کرد: در سال‌جاری راه‌اندازی کانون شکوفایی خلاقیت، تشکیل هسته‌های فناور و برگزاری دوره‌های آموزشیِ جشنواره رویش در دستور کار بنیاد نخبگان استان اردبیل قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت همفکری و همکاری بنیاد نخبگان اردبیل با پارک علم و فناوری استان به منظور یافتن راهکارهای مؤثر در مسیر توسعه دانش‌محور استان تصریح کرد: تاکنون بنیاد نخبگان استان 400 نفر را به عنوان استعداد برتر در حوزه‌های مختلف کشاورزی، فرهنگی، هنری و علمی شناسایی کرده که مهارت و استعداد این افراد براساس معیارهای مصوب در شورای علمی بنیاد نخبگان استان اولویت‌بندی می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان به ظرفیت اردبیل در حوزه گیاهان دارویی و وجود تنوع ژنتیکی اشاره کرد و گفت: بنیاد نخبگان استان از طرح‌های پژوهشی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به جهاد دانشگاهی در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی به منظور هدایت آنها به سمت تولید محصولات تجاری حمایت می‌کند.

شایقی به برگزاری جشنواره‌های علمی بنیاد نخبگان استان اردبیل در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل می‌تواند دستاوردهای خود را در زمینه گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی در نمایشگاه رویش به نمایش گذاشته و در کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی این جشنواره شرکت کند.

وی اجرای طرح مشترک دوستی علمی بنیاد نخبگان با آموزش و پرورش استان را یکی از برنامه‌های بنیاد نخبگان استان در سال آینده عنوان کرد و ادامه داد: این طرح در چهار رشته اجرا می‌شود که جهاد دانشگاهی استان نیز با توجه به فعالیت خود در زمینه زیست‌شناسی و شیمی می‌تواند در طرح دوستی علمی حضور یابد تا به این طریق موجب ترویج علم و افزایش انگیزه بین دانش‌آموزان شود.

نخستین جشنواره دانش‌آموزی دریا برگزار می‌شود

 رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل بیان کرد: نخستین جشنواره دانش‌آموزی دریا و مسابقه خانوادگی آشنایی با دریا با عنوان «دریا مسیر پیشرفت» برگزار می‌شود.

شایقی با تاکید بر اطلاع‌رسانی به موقع به تمامی مدارس استان، زمان برگزاری این جشنواره را مهر ماه سال‌جاری اعلام کرد و گفت: نخستین جشنواره دانش‌آموزی دریا در رشته‌های مختلف در میان همه مقاطع و پایه‌های تحصیلی برگزار می‌شود و هدف آن ترویج اهمیت راهبردی دریا و صنایع وابسته به آن در میان نسل جوان است.

وی از بررسی و پیگیری مشکلات طرح شهاب در مدارس استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با بازدید از مدارس مجری طرح شهاب، از نزدیک در جریان مشکلات موجود قرار گرفته و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان نواقص اجرایی این طرح برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار