رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بدره گفت: جمعیت دام های این شهرستان هم اکنون شش برابر مساحت مراتع منطقه است.
کد خبر: ۲۵۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 25 June 2016
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بدره گفت: جمعیت دام های این شهرستان هم اکنون شش برابر مساحت مراتع منطقه است.

به گزارش تابناک ایلام،"کامبیز منصوری" وسعت عرصه های جنگلی این شهرستان را 37 هزار هکتار و مراتع را 12 هزار و 500 هکتار خواند.
وی افزود: این مساحت حدود 50 هزار هکتاری در حالی است که جمعیت دام های موجود در شهرستان شش برابر ظرفیت استاندارد است.
رئیس منابع طبیعی بدره عوامل مخرب این عرصه ها را دو دسته عوامل طبیعی و انسانی ذکر کرد و یادآور شد: تغییر اقلیم ، کاهش بارندگی ، افزایش حداکثر درجه حرارت سالیانه و وجود ریزگردها از جمله عوامل طبیعی و مواردی چون آتش سوزی ، احداث طرح های توسعه ای مانند جاده سازی و خطوط انتقال آب و برق و گاز و بهره برداری بی رویه دام از مراتع از جمله عوامل انسانی در تخریب منابع طبیعی هستند. 
منصوری با قدردانی از همکاری مردم در مشارکت های عمومی و پاکسازی طبیعت شهرستان و عرصه های طبیعی به آتش سوزی های سال های قبل اشاره و تاکید کرد: با توجه به بارش های مناسب سال آبی جاری ، پوشش علفی بالایی در سطح مراتع وجود دارد و لازم است عموم همشهریان و گردشگران ضمن بهره برداری مناسب از این عرصه های خدادادی مراقبت زیادی به هنگام روشن کردن آتش داشته و پس از ترک محل از خاموش شدن آن به طور کامل مطمئن شوند.
وی اضافه کرد: شماره تلفن شبانه روزی 1504 برای موارد ضروری امداد و نجات منابع طبیعی آماده دریافت خبرها و پیشنهادات مردم است.
شهرستان بدره در 87 کیلومتری مرکز استان ایلام واقع شده است که دارای طبیعت کوهستانی و جنگلی و آب و هوایی معتدل دارد و حدود 80 درصد آن پوشیده از جنگل بلوط است ، بدره سال 1347 از ناحیه روستایی به بخش و در تیر ماه سال 1392 در تقسیمات کشوری به شهرستان تبدیل شد./م


منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار